شناسه خبر:60481
1401/7/2 09:32:27

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: ملت ایران به‌صورتی آگاهانه و با بصیرت از فرزندان این کشور در نیروهای مسلح به‌ویژه فراجا که همواره حضور مؤثری در میدان نبرد و مقابله با دسیسه دشمنان دارند، حمایت کرده و می‌کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز پنجشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان همدان به‌مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: همه مردم فهیم ایران ازجمله نیروهای مسلح در کنار نیروی مقتدر و توانمند انتظامی هستیم، چراکه نیروهای پلیس پاره تن مردم بوده و مورد حمایت همگان قرار دارند.
وی تصریح کرد: برخی حرکات و اقدامات نابخردانه‌ای را انجام می‌دهند که در این زمینه نیروی انتظامی وظیفه دارد به‌منظور حفظ نظم، امنیت و آرامش مردم، با تمام توان در برابر دسیسه‌های دشمن بایستد.
استاندار همدان اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی پس از ناتوانی در عرصه جنگ سخت به اقدامات ترکیبی و جنگ نرم روی آورده و با مهندسی و توطئه فرهنگی درصدد ایجاد اختلاف و ناامیدی مردم هستند، درحالی که این ملت با اتکا به اعتقادات قوی مذهبی و فرهنگ و تمدن غنی و ریشه‌ای چندهزارساله، همچنان در برابر زیاده‌خواهان، دنیای استکبار و منافقان ایستاده است.
قاسمی‌فرزاد گفت: امروز دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف ازجمله تحریم اقتصادی، فضای مجازی، تبلیغات منفی و جنگ نرم، اعتقادات و باورهای ملت را مورد هدف قرار داده و دنبال ایجاد فاصله بین حاکمیت و مردم است.
نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: اما دشمنان بدانند که ملت فهیم ایران با هوشیاری و بصیرت در برابر این اقدامات و دسیسه‌ها ایستاده و در این آزمون نیز سربلند خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در جریان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی فرزندان این سرزمین ثابت کردند که مردی و مردانگی ملت ایران، ریشه در اعماق تاریخ و اعتقادات و باورهای مذهبی دارد.
استاندار همدان تصریح کرد: هدف از بزرگداشت هفته دفاع مقدس ملت ایران تنها گرامیداشت موفقیت در برابر تجاوز و حمله رژیم بعثی با حمایت کشورهای غربی و شرقی نیست، بلکه بزرگداشت و افتخاری برای توانمندی ایران اسلامی در مقابله با جبهه کفر است.
قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: به دنبال پیروزی انقلاب در سایه رهبری امام راحل، دشمن با این باور که می‌تواند به کشور آسیب بزند، با طراحی توطئه‌های مختلف درنهایت جنگ تحمیلی علیه این کشور را آغاز کرد.
نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: نیروهای مسلح در جریان جنگ تحمیلی با دست خالی و با اتکا به نیروی ایمان و تمسک به قرآن در برابر تجاوزی جهانی (رژیم بعث و کشورهای حامی) ایستاد.
قاسمی‌فرزاد گفت: در آغازین روزهای جنگ تحمیلی به‌علت فرار برخی سران نظامی خودفروخته و نبود تجربه کافی برای مقابله و مواجهه با دشمنان، جوانان متعهد، متخصص و غیور ایران اسلامی با اتکا به سلاح ایمان و با اراده‌ای قوی، محکم و استوار در برابر دشمن ایستادند.
وی ادامه داد: دفاع مقدس مشحون و مملو از ایثارگری و دلاورمردی رزمندگان اسلام و جوانان برومند این سرزمین در قالب نیروهای مسلح، بسیج و مردم است که با دست خالی ولی با اقتدار و توانمندی در برابر دشمن ایستادند.
استاندار همدان گفت: پیوند مردم، علما و بزرگان ایران‌زمین با اعتقادات دینی، احکام نورانی قرآن و اسلام ناگسستنی است و دشمن با این تبلیغات و اقدامات مذبوحانه نمی‌تواند مردم را از این مدار و مسیر خارج کند، چراکه این ملت ثابت کرده در سخت‌ترین شرایط نیز پایبند اعتقادات و حامی و تابع ولایت و رهبری است.
وی تصریح کرد: امروز و به مدد الهی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح کشور در اوج اقتدار و نهایت قدرت بازدارندگی قرار دارند.
فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید محمد نوژه همدان نیز گفت: این ملت به استکبار، جهان‌خواران و دشمنان ثابت کرد که ایران و ایرانی در برابر دفاع از وطن، شرافت، کرامت، عزت، ناموس و آرمان انقلاب تا پای جان ایستاده است.
امیر سرتیپ دوم «پرویز مرادبکی» افزود: فرماندهی امام راحل موجب پیروزی این ملت در همه عرصه‌ها ازجمله انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها شد.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک نقطه عطف و برگ زرین در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: در دفاع مقدس عرصه ظهور و بروز اقشار مختلف فراهم شد و آحاد مردم در جنگ تحمیلی حضور مؤثر داشتند که با رهبری امام راحل جنگ تحمیلی به پیروزی منتج شد.
فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید محمد نوژه همدان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نشأت‌گرفته از قیام کربلا و مکتب امام راحل برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است و بنابراین این ملت اعتقاد راسخ به پیروزی داشتند.
امیر مرادبکی افزود: اگر دشمنان در برابر دین ما بایستند، این ملت با تمام قدرت در برابر دنیای مادی آن‌ها می‌ایستد.
وی ادامه داد: امروز روحیه شهادت‌طلبی و ایثار در همه مردم ایران به‌ویژه نیروهای مسلح موج می‌زند و با رهبری فرماندهی معظم کل قوا با تمام قوت و توان در گام دوم انقلاب به سمت اهداف انقلاب در پیش است.
ارشد نظامی آجا در استان همدان تصریح کرد: امروز به‌واسطه رأفت اسلامی که در حکومت اسلامی موج می‌زند، برخی خیال باطل در سر پرورانده و اقدام به تهدید و انجام یک‌سری اقدامات رذیلانه در داخل و خارج کشور کرده و دشمنان نیز از این شرایط سوء استفاده می‌کنند.
امیر مرادبکی گفت: نیروی مسلح اعلام می‌دارد همواره در حمایت و پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب، آمادگی کامل دارد.
وی افزود: به دشمنان نظام اسلامی ثابت کردیم که اگر 43 سال پیش دشمن به ما حمله کرد، اما امروز در داخل کشور منتظر دشمن نمی‌مانیم، بلکه سربازان این کشور در نزدیک‌ترین نقطه به دشمن و در حیات خلوت رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی حضور دارند.
فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید محمد نوژه همدان اذعان کرد: ایران اسلامی دیگر دفاع‌کننده محض نیست، بلکه روحیه آفندها و تهاجمی بسیار قوی داریم؛ هرچند به گفته رهبر فرزانه انقلاب شروع‌کننده نیستیم، اما اگر دشمنی قصد تعدی به این کشور را داشته باشد، دیگر تمام‌کننده نخواهد بود.
امیر مرادبکی اضافه کرد: نیروی مسلح اعلام می‌دارد که اگر دشمن یا ضد انقلاب بخواهد فکر تجاوز به آرمان‌های انقلاب را داشته باشد، با توانمندی و قدرت پاسخ پشیمان‌کننده به آن‌ها می‌دهیم.
رژه نیروهای مسلح به‌مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس صبح روز پنجشنبه با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان و فرماندهان نظامی و انتظامی در میدان آرامگاه باباطاهر برگزار شد و نیروهای نظامی توان دفاعی و رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

شناسه خبر 60481