شناسه خبر:60460
1401/6/31 10:21:40

سپهرغرب، گروه انتظار: یک کارشناس مهدوی با بیان اینکه جریان مخالف فرهنگ مهدویت و انتظار از انواع روش‌ها برای نابودی و انحراف این آموزه نورانی استفاده می‌کند، گفت: البته بنابر بشارت قرآن تلاش آنها راه به جایی نمی‌برد.

حجت‌الاسلام جواد نصرالله‌پور، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در سلسله مطالبی در آموزشگاه مجازی مباحث معرفت مهدوی به شرح و آموزش موضوعات متنوع مهدویت می‌پردازد. در ادامه مرور این درس‌ها، مشروح جلسه اول از موضوع «دشمنان مهدویت» می‌آید:
از همان روز خلقت حضرت آدم(ع)، مبارزه بین جبهه حق و باطل در جریان بوده از یکسو جریان نورانی انبیا و اولیای خدا در پی سعادت بشر بوده و در مقابل، صفوف گسترده شیاطین برای به سعادت نرسیدن انسان و سقوط نسل بشر همه تلاش خود را انجام داده اند. این تقابل در عصر غیبت امام زمان(عج) باشدت بیشتر و با روش‌های پیچیده تر ادامه یافته است تا دوران ظهور که در قالب سفیانی و دجال‌ها استمرار می‌یابد.
جریان مخالف فرهنگ مهدویت و انتظار از انواع روش‌ها برای نابودی و انحراف این آموزه نورانی استفاده می‌کند، البته همواره این بشارت قرآنی وجود داشته که برخلاف تلاش دشمنان برای خاموشی نور الهی خدا این نور را فراگیر می‌کند: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»(صف، آیه 8). لذا شناخت این دشمنی‌ها ضرورت دارد.
 اهداف دشمنان مهدویت
دشمنان آموزه انتظار و مهدویت سه هدف اصلی را دنبال می‌کنند نخست انکار وجود حضرت مهدی(عج) یا سست کردن اعتقاد به امامت ایشان، تا مهدویت را یک خیال و خرافه معرفی کنند که دلیل و مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد و از این طریق سیمای مهدویت را خدشه دار و اهداف قیام مهدوی را تحریف کنند.
هدف دوم آنها نفی آرمان نورانیِ مدینه فاضله مهدوی و حکومت جهانی امام زمان(عج) است دشمنان مهدویت می‌کوشند امید به تحقق حکومت عدل توحیدی را از بین برده و شیعه و مسلمین را ناامید و آنها را مقابل طواغیت تسلیم کنند. وقتی امید به آینده از جامعه منتظران گرفته شود شوق و رغبت برای زمینه سازی ظهور کمرنگ خواهد شد.
سومین هدف دشمنان مهدویت، تغییر و تبدیل هنجارها و ارزش‌های دینی و مکتبی است، آنها می‌خواهند هویت دینی را از جوان منتظر بگیرند و اعتقاداتش را از بین ببرند.
 انواع و اقسام دشمنان مهدویت
اولین گروه از دشمنان مهدویت، صهیونیزم مسیحی است، شامل بخشی از مسیحیان پروتستان که معتقدند از شرایط مهم ظهور حضرت عیسی(ع) تشکیل دولت جعلی اسرائیل است که برای حمایت از این دولت جعلی، پروژه آرماگدون را مطرح کرده اند؛ آرماگدون منقطه ای است در نزدیکی شهر حیفا در فلسطین اشغالی، در واژه نامه‌های آمریکایی، آرماگدون نبرد نهایی بین حق و باطل در آخرالزمان است. صهیونیست‌های مسیحی بر اساس تفسیر از عهد جدید معتقدند جنگ جهانی در منطقه آرماگدون رخ می‌دهد و در این جنگ مهدی(عج) به عنوان اصلی ترین شخصیت ضدمسیح با حمایت یاران مسلمان خود حضرت مسیح(ع) را شکست می‌ دهد!
این دروغ بزرگ در در فیلم «مردی که فردا را دید» به تصویر کشیده شد این فیلم بر اساس پیشگویی‌های نوستراداموسی ساخته شد. مسیحیان صهیونیزم معتقدند جنگ پایانی با محوریت حضرت مهدی(عج) رخ می‌دهد و منجی شیعی به بمب اتم متوسل می‌شود!!! لذا در رسانه‌ها و فیلم‌های خود می‌کوشند قضیه دستیابی ایران به فناوری هسته ای و ضدیت جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی را با موعودباوری شیعی در یک راستا تحلیل کنند و نبرد غرب را با عنوان مبارزه با جنگ طلبی شیعیان و تررویسم مهدوی معرفی کنند.
برای مثال شبکه سی.بی.اس آمریکا در یکی از برنامه‌ها بعد از گفتگو با کشیشان صهیونیست مسیحی، اعلام می‌کند نبرد میان مسلمانان از یکسو و یهودیان و مسیحیان از دیگر سو در کتاب مقدس پیش بینی شده و برای تسریع در ظهور عیسی(ع) باید با مسلمانان بجنگیم. در این برنامه کتاب «بازمانده» معرفی می‌شود کتابی که نبرد آرماگدون را ترسیم کرده است!
دشمنان مهدویت و مهدی ستیزان می‌خواهند مهدویت را که بشارت قرآن به صلح جهانی و استقرار ارزش‌های الهی در زمین است، به عنوان جریان ضدصلح و ضدامنیت و ضدعدالت و حضرت مهدی(عج) را که حجت و ولی خدا هستند به عنوان دشمن جریان نبوت و حضرت مسیح معرفی کنند تا مهدویت به عنوان جریان مخالف مسیح معرفی شده و از این طریق گروه‌های مومن را در مقابل این جریان قرار دهند.
دومین گروه از دشمنان مهدویت، فرقه‌های انحرافی هستند، فرقه‌هایی همچون وهابیت و بهائیت؛ وهابیت که مرکزیتش در عربستان است به عنوان پیروان محمدبن عبدالوهاب و دارای عقاید خاص هستند. این فرقه‌ها با گرایش یه عقاید باطل، به مقابله با عقاید صحیح اسلام مشغول هستند در این مسیر استکبار جهانی با حمایت از این فرقه‌ها آنها را در راه رسیدن به اهداف به کار می‌گیرد. برای مثال بهائیت تشیع دوازده امامی را انکار کرده و مدعی دین و پیامبر جدید شده است. یا وهابیت می‌کوشد چهره ای خشن و خونریز از موعود شیعی نمایش دهد و لذا کتاب‌های متعدد علیه شیعه و حضرت مهدی(عج) منتشر می‌کند.
گروه سوم از دشمنان مهدویت روشنفکران و دگراندیشان در داخل و خارج از کشور هستند. در طول تاریخ اسلام همیشه تفاسیر غلط از دین وجود داشته به ویژه در سده معاصر که نتیجه آن نفی و انکار و یا تحریف برخی اصول دین بوده است.
گروه چهارم از دشمنان مهدویت، مستشرقان هستند که درباره مکاتب شرقی به ویژه اسلام تحقیق می‌کنند اینها دو گروهند، گروهی همچون «هانری کربن» که اسلام شناسی غربی بود و چند مقاله درباره حضرت مهدی(عج) دارد، اینها واقعا دغدغه آگاهی دارند و می‌خواهند درباره اسلام تحقیق کنند اما گروه دوم شامل کسانی همچون جیمز دارمستر می‌شود که مهدویت اسلام را بی‌اساس و وام گرفته از دیگر ادیان و مکاتب معرفی می‌کنند تا مبانی فرهنگ غربی را به خیال خود مستحکم کنند.
گروه پنجم از دشمنان مهدویت، مدعیان دروغین هستند که با این ادعاها گروهی از مردم را دعوت و از مسیر صحیح مهدویت منحرف کرده اند، برای مثال مردم را از مراجعه به فقها بازداشته و ایمان مردم را دستخوش هواها و هوس‌های خود می‌کنند. این گروه‌ها با علم و آگاهی به جنگ مهدویت می‌روند و بستری برای انحرافات عمیق شده اند البته گروه‌هایی هم به دلیل جهل و گرفتاری در افکار انحرافی مانع پویایی شیعه در مسیر زمینه سازی ظهور می‌شوند.

شناسه خبر 60460