شناسه خبر:60446
1401/6/31 10:02:36

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه از دوران دفاع مقدس به‌عنوان دفاع از ارزش‌ها یاد کرد و گفت: ایمان و اخلاص رزمندگان اسلام باعث جاودانگی هشت سال دفاع مقدس شد.

آیت‌الله «مصطفی علما» روز سه‌شنبه در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی غرب کشور به‌مناسبت سالگشت دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره دفاع مقدس و شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی، تأکید کرد: اگر ایران امروز دارای اقتدار و عظمت است، مرهون خون شهدا بوده؛ چون در هشت سال دفاع مقدس از ارزش‌ها دفاع شد، بنابراین موفقیت و پیروزی‌های عظیم دوران دفاع مقدس متعلق به توپ و تانک نبود، این ایمان و اخلاص رزمندگان ایران بود که آن پیروزهای عظیم را به‌وجود آورد.
وی قدرت بزرگ ملت ایران را متأثر از اسلام دانست و افزود: این اسلام است که همه ما را بانشاط تربیت می‌کند و کاشف این ظرفیت عظیم برای مردم ایران و مسلمانان منطقه امام راحل بود، جنس اندیشه امامین انقلاب اعتماد به جوانان است، بنابراین می‌بینیم اربعین حسینی (ع) و حضور میلیونی مردم در این رخداد را عمدتاً جوانان تشکیل می‌دهند، چون اربعین حسینی (ع) پرتوی از اسلام و قدرت تبیین حضرت زینب (س) بود.
امام‌جمعه کرمانشاه با تسلیت ایام آخر ماه صفر و با تشکر از حضور عظیم مردم در راهپیمایی اربعین حسینی (ع)، گفت: یکی از کارهای مهم امام راحل ظرفیت‌سازی بود، ایشان آستانه تحمل و تأمل مردم را بالا برد، بنابراین می‌دیدیم هنگام شهادت جوانان، مردم اسفند دود می‌کردند و به خانواده معظم شهید تبریک می‌گفتند.
وی با مقایسه ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، افزود: باید بدانیم قبل از انقلاب چه بودیم و چه ظرفیتی پیدا کردیم، باید ابعاد مختلف را بررسی و نگاه کنیم، مثلاً در بُعد نظامی اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که به یک ابرقدرت تجهیزات صادر می‌کنیم.
امام‌جمعه کرمانشاه اضافه کرد: این از برکت انقلاب اسلامی بود که امام راحل ما را از کجا به کجا رساند، ارتقا داد و هویت بخشید، بنابراین دشمن این گستردگی ظرفیت را فهمیده، به همین خاطر جرأت شرارت ندارد، باید متناسب با پیشرفت‌های کشور ظرفیت خود را بالا ببریم.
آیت‌الله علما اظهار کرد: باید قدر این عظمت را بدانیم و تا آنجا که می‌توانیم این ظرفیت‌های عظیم را تبیین کنیم، چون پرتوهای عظیم انقلاب اسلامی حتی به کشورهای منطقه سرایت کرده و بعضاً حکومت‌های منطقه متأثر از این ظرفیت‌ها شده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: امامین انقلاب به اقشار مختلف جامعه هویت بخشیدند.

شناسه خبر 60446