شناسه خبر:60437
1401/6/31 09:47:00
نماینده ولی فقیه‌ در استان کردستان:

برخی‌ها از اتفاقات ناگوار در جامعه خوشحال می‌شوند

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه‌ در استان کردستان گفت: متأسفانه برخی افراد از وقوع یک اتفاق تلخ در جامعه خوشحال می‌شوند، این جای تأسف دارد اگر انقلابی هستیم نباید اجازه دهیم به خاطر رفتار ما زحمات انجام شده زیر سؤال برود.

حجت‌الاسلام والمسلین عبدالرضا پورذهبی در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس کردستان در سالن پیامبر اعظم استانداری اظهار کرد: هدف از برگزاری یک جلسه که مربوط به دفاع مقدس است، مجلس‌داری نیست بلکه می‌خواهیم از تجربیات و اقدامات کسانی که در آن شرایط و فضا بودند و زحماتی کشیدند آن فضا را در زمان غیرجنگ به روز کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما در فضای جنگ قرار نداریم ولی اوضاع یک انقلابی همان شرایط جنگ است و باید آماده دفاع شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان ازخودگذشتگی و رفتار ایثارگرانه را ضروری خواند و تصریح کرد: ما در صحنه‌های مختلف دیدیم و الأن هم می‌بینیم و می‌شنویم کسانی چه رفتارهای ایثارگرانه‌ای داشته‌اند که ما به عنوان یک انقلابی باید جان خود را فدای انقلاب بکنیم.
حجت‌الاسلام پورذهبی رفتار جهادی، تلاش مضاعف، وقت گذاشتن و کوشش را لازمه پیشرفت و خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: رهبری همواره بر تلاش جهادی و وقت گذاشتن تأکید می‌فرمایند.
وی اذعان کرد: ما یک رفتار اداری و یک رفتار جهادی در قالب کار اداری داریم و باید حواسمان باشد که در نظام مقدس جمهوری اسلامی کار می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان کرد: رزمندگان ما در دفاع مقدس رفتارهای امیدوارانه داشتند و امروز ذهن جامعه رفتار جهادی یعنی اخلاق گرایی، توجه به مردم و وقت بسیار گذاشتن از مسئولان این نظام توقع دارد.
حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه برخی‌ها بر طبل ناامیدی می‌کوبند انگار هر روز صبح که از خواب بلند می‌شویم یک نفر را می‌زنند در حالی که وقوع اتفاق طبیعی است.
وی افزود: یک عده‌ای از درست شدن یک افغانستان و عراق در کشور بدشان نمی‌آید در حالیکه این صلابت، انسجام و وحدت چیزی نیست که به‌راحتی از کنار آن گذشت.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان امیدواری را لازمه جامعه دانست و گفت: اگر من مسئول ناامیدانه با مسائل برخورد کنم تکلیف مردم چیست.
حجت‌الاسلام پورذهبی اظهار کرد: قطعاً برخی اتفاقات ناگوار است، اما مأموران و زحمت‌کشان ما که برای امنیت مردم حاضر به هرنوع از خودگذشتگی هستند و در مسیر خدمت گلویشان بریده و قلبشان شکافته می‌شود را نباید به خاطر یک اشتباه زیر سؤال برد.
وی اضافه کرد: متأسفانه برخی افراد از رخداد یک اتفاق ناگوار در جامعه خوشحال می‌شوند، این جای تأسف دارد اگر انقلابی هستیم نباید اجازه دهیم به خاطر رفتار ما زحمات انجام شده زیر سؤال برود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: رفتار دلسوزانه نیاز اصلی و اساسی امروز جامعه است و توقع از یک رزمنده در عرصه اداره کشور تلاش ایثارگرانه، جهادگرانه، همراه با امید و دلسوزی است.
استاندار کردستان گفت: دوران دفاع مقدس سرشار از حقایق و مصادیقی است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند یک عامل پیشران و یک حرکت‌دهنده به سمت هدف و مقصد باشد.
اسماعیل زارعی‌کوشا نیز اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و پرافتخارترین اوراق اتفاق تاریخ کشور ایران است.
وی افزود: بزرگداشت دفاع مقدس فقط یک گرامیداشت مناسبتی نیست که اگر این هم بسیار مغتنم است اما گرامیداشت آن در این هفته تلاش برای بهره‌گیری از گنیجینه‌ای است که برای مسیری که برای تعالی و انجام تکلیفمان به آن نیازمندیم.
استاندار کردستان تصریح کرد: در ایام بزرگداشت دفاع مقدس تکریم پیشکسوتان ایثار و شهادت، آنگونه که امام فرمودند: نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره خود، به فراموشی سپرده شوند، تکریم می‌شوند.
زارعی‌کوشا یادآور شد: امروز ما بر خوان امنیت و نعمت حاصل شده این بزرگان نشسته‌ایم و ارتزاق می‌کنیم و اگر این مسیر را آنگونه که حق است ادامه دهیم نیازمند این عزیزان و احیای ارزش‌ها و رجوع به فرهنگ ناب دفاع مقدس هستیم.
وی ادامه داد: بزرگداشت دفاع مقدس فرصتی است تا کسانی که درگیرودار کارهای روزمره و دعواهای سیاسی و رقابت‌های دنیوی و گرفتاری‌هایی که حاصل رقابت‌های نفسانی است به خودشان بیایند و با مرور گذشته و با تقویت ایمان مسیر حق و حقیت را ادامه دهیم.
استاندار کردستان اظهار کرد: دوران دفاع مقدس سرشار از حقایق و مصادیقی است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند یک عامل پیشران و یک حرکت دهنده به سمت هدف و مقصد باشد.
زارعی‌کوشا افزود: امروز اگر مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تأکید می‌کنند و آن را یک فریضه عینی برای همه آحاد ملت بیان می‌فرمایند یکی از آن حقایق که نیازمند تبیین و مراقبت است که در هیاهوی رسانه‌ای و تبلیغی که به ارزش‌های ما هجمه می‌شود دفاع مقدس است که اگر این حقایق به درستی بیان نشود برای نوجوان و جوان ما بسان افسانه‌ای خواهد بود که باورش سخت می‌شود.
به گفته وی، دفاع مقدس و این هفته فرصتی برای بازیابی، بازخوانی و تبیین است.
استاندار کردستان یادآوری کرد: کردستان یکی از استان‌هایی است که 23 هزار شهید انصار و مهاجر دارد و بیش از پنج هزار و 400 شهید بومی برای دفاع از مردم و مرزهای کشور جان ارزشمند خود را نثار کرده‌اند و امروز وظیفه مهمی بر عهده داریم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان نیز اظهار کرد: دوران دفاع مقدس یکی از افتخارات و گنجینه‌های با ارزش انقلاب اسلامی است.
سردار ذبیح‌الله مالکی افزود: هر اندازه از دوران دفاع مقدس فاصله می‌گیریم بیشتر ارزش‌های پیشکسوتان، ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان آن دوران را درک می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اسنادی رو می‌شود که بیانگر آن است در جنگ تحمیلی بیش از 50 کشور در قالب رژیم بعث عراق روبروی ایران قرار گرفته بودند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اضافه کرد: همه کشورها هر کدام به نحوی پشت سر صدام بودند اما از دلاورمردان کشورمان ذلیلانه با شکست مواجه شدند.
سردار مالکی خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون کیلومترمربع از خاک کشورمان را تا قبل از انقلاب اسلامی از ایران جدا کردند اما انقلاب نه‌تنها تمامی توطئه‌ها را خنثی کرد بلکه نگذاشت یک وجب از خاک کشور جدا شود.
وی عنوان کرد: در کردستان 11 همایش تجلیل از پیشکسوتان در حال اجراست که 42 نفر به نمایندگی از این عزیزان به مناسبت چهل و دومین سالگرد آغاز دفاع مقدس تجلیل می‌شوند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان خاطرنشان کرد: سهمیه کردستان 9 هزار نفر است که به نمایندگی از آنان از 40 نفر تجلیل می‌شود.
مالکی یادآور شد: برنامه‌هایی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان پیش‌بینی شده که از امروز با تجلیل از پیشکسوتان شروع شده و فردا نیز رژه نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

شناسه خبر 60437