شناسه خبر:60424
1401/6/31 09:18:47

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به‌لحاظ موقعیت جغرافیایی در غرب کشور و دارا بودن طولانی‌ترین مرکز خاکی با عراق و وجود پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های مطلوب به‌ویژه در حوزه ICT، ظرفیت تبدیل شدن به مرکز منطقه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را دارد.

«بهزاد باباخانی» در نشست توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات که با حضور مشاور وزیر ارتباطات و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در استانداری برگزار شد، افزود: لازم است در این راستا برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت اثرگذار برای تکمیل زیست‌بوم فناوری اطلاعات و تقویت بازاریابی استان در این بخش تدوین و اجرایی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و تخصصی توانمند در استان، گفت: تکمیل زنجیره زیست‌بوم فناوری در استان، مهم‌ترین راهکار بهبود فضای کسب‌وکار این حوزه است.
باباخانی تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های مناسب در کرمانشاه، سهم استان در اقتصاد دیجیتال کشور پایین بوده که تکمیل زنجیره زیست‌بوم فناوری در استان مهم‌ترین راهکار بهبود فضای کسب‌وکار حوزه فناوری اطلاعات در استان است.
وی تصریح کرد: تدوین راهکارهای مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران خطرپذیر جزء مهم‌ترین اولویت‌های استان با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز پارک علم و فناوری استان و بخش خصوصی است و در راستای تکمیل زنجیره ارزش فناوری در استان، راه‌اندازی و احداث پارک فاوا در استان حیاتی است.
   زیرساخت‌های فناوری اطلاعات کرمانشاه برای اجرای برنامه‌های پارک فاوا مطلوب است
مشاور وزیر و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ادامه این نشست ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات استان را برای اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های پارک فاوا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار مطلوب دانست و ضمن اشاره به حجم بازارهای جهانی و سهم ایران در این بازار، در ابتدا به معرفی پارک فاوا پرداخت و برنامه‌های قابل اجرای این پارک در استان را تشریح کرد.
«صدیق دامغانی‌زاده» افزود: تمام برنامه‌های تدوین‌شده در پارک فاوا اشتغال‌محور بوده و ظرفیت و اعتبارات لازم در این خصوص تأمین شده است.
وی اضافه کرد: مراکز پارک علم و فناوری و دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه‌کننده هستند و دسترسی لازم به مارکتینگ را ندارند، از طرفی بخشی از مارکتینگ در اختیار بخش‌های دولتی بوده که برون‌سپاری پروژه‌ها به شرکت‌های بومی و توانمند می‌تواند بخشی از دسترسی به بازار را برای شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان فراهم کند.
این مقام مسئول یادآوری کرد: تسهیل‌گری در روند ارتباط بخش خصوصی با بازارهای ملی و جهانی توسط بخش دولتی نیز در این امر مؤثر خواهد بود.
در ادامه این جلسه هریک از اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادها و فعالیت‌های انجام‌شده در استان پرداختند و تقویت بخش مهارت‌آموزی و تربیت نیروی متخصص در راستای نیازهای بازار را جزء یکی از مهم‌ترین نیازهای استان دانستند.

شناسه خبر 60424