شناسه خبر:60087
1401/6/23 09:02:26

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار بهار به همراه اعضای کارگروه نظارت شورای فنی استان از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان بهار بازدید کرد و در سرکشی به پروژه پُل روگذر قطار در حسام‌آباد ابراز کرد: تلاش دولت سیزدهم بر اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام است و پروژه روگذر قطار در حسام‌آباد، جزء پروژه‌های ملی بوده و باید با اعتبار ملی که در اختیار استان کردستان قرار گرفته، به سرانجام برسد.

روح‌اله نباتی پیش از ظهر روز گذشته در بازدید از پروژه پُل روگذر قطار در حسام‌آباد که شرکت راه‌آهن آستان قدس به‌عنوان متولی اجرای پروژه نیز حضور داشت، گفت: تلاش دولت سیزدهم بر اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام است و پروژه روگذر قطار در حسام‌آباد، جزء پروژه‌های ملی بوده و باید با اعتبار ملی که در اختیار استان کردستان قرار گرفته، به سرانجام برسد.

فرماندار بهار بر بهره‌مندی مردم از مسیری مطمئن و نظارت صحیح بر اجرای پروژه تأکید کرد و یادآور شد: این پروژه باید به‌صورت کامل در استان‌های مختلف اجرا شود تا بهره‌برداری از آن انجام شود و درصورت تکمیل شدن قسمتی از پروژه و عدم اتمام کل پروژه، بهره‌برداری نمی‌شود.

وی افزود: راه‌های کنارگذر پُل مناسب نیست و برای تسهیل در عبورومرور مردم، راه دسترسی و کنارگذر پُل مناسب‌سازی شود تا در فصل سرما مشکلی به‌وجود نیاید.

این مقام مسئول تصریح کرد: درصورت بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن، این روستا در مسیر ترانزیتی قرار می‌گیرد و شاهد اتفاقات خوب خواهد بود.

فرماندار بهار افزود: بررسی مجدد طرح انجام می‌شود تا نظرات کارشناسی درخصوص مشکلات موجود ارائه شود.

در این بازدید بخشدار لالجین نیز گفت: به‌دلیل پُرتردد بودن راه روستای حسام‌آباد، اجرای پروژه باید به‌صورت استاندارد و اصولی باشد و درصورتی که این راه دارای استانداردهای لازم نباشد، اداره راه پروژه را تحویل نخواهد گرفت.

حمید میرزایی افزود: در راستای سهولت در رفت‌وآمد اهالی روستا، از دو طرف پُل باید راه دسترسی ایجاد شود.

سپس دهیار، اعضای شورای اسلامی روستا و اهالی عدم زیرسازی مناسب، شیب تند، ریزش شن و ماسه از طرفین، نبود حفاظ، عرض کم پُل، نبود تابلو، علائم ترافیکی، چراغ خطر و راه عبور و دسترسی سخت کشاورزان به زمین‌های کشاورزی را از مشکلات برشمردند و خواستار بازنگری در نحوه اجرا و شیب و طول رمپ شدند.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه این پُل در مسیر روستای حسام‌آباد به لالجین قرار دارد، تعلل در اجرای پروژه در تردد بین روستایی اثر منفی خواهد داشت.

شناسه خبر 60087