شناسه خبر:60028
1401/6/22 09:04:44

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر ستاد اربعین استان همدان گفت: 131 کامیون حامل مواد غذایی از این استان برای خدمت به زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) به موکب‌های اربعین مستقر در مناطق مرزی و کشور عراق ارسال شده است.

مهدی اخوان روز دوشنبه افزود: کمک‌های ارسالی توسط مردم خیر و انقلابی استان همدان برای موکب‌های استان در کربلا، جاده نجف و سومار شامل 55 تُن آرد، 6 تُن تخم مرغ، 64 تُن گوشت قرمز، 67 تُن گوشت مرغ، 20 تُن روغن، 60 تُن برنج، 10 تُن حبوبات و چهار تُن شکر است.

وی اظهار کرد: همچنین 15 تُن سیب زمینی، 10 تُن هندوانه، 10 کامیون بسته‌های آب معدنی به موکب‌های 23 گانه شامل 20 موکب در کربلا، دو موکب در جاده نجف و یک موکب نزدیک مرز خسروی (دالاهو) ارسال شده است.

دبیر ستاد اربعین استان همدان ادامه داد: علاوه‌بر 23 موکب استان همدان در داخل کشور عراق، 110 ایستگاه صلواتی در مسیر تردد از همدان تا مهران و یک ایستگاه در مرز خسروی نیز به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

اخوان با بیان اینکه از ابتدای شهریورماه تاکنون 74 هزار و 965 نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: از این تعداد 63 هزار و 940 نفر ثبت‌نامی قطعی گزارش شده، به این معنا که این افراد حق بیمه 15 هزار تومانی را پرداخت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: درخصوص تمدید گذرنامه زائران نیز براساس تدابیر درنظر گرفته‌شده تاریخ گذرنامه‌های منقضی با نصب برچسب تمدید به‌روز شد که درحال حاضر 16 هزار و 400 جلد گذرنامه در استان همدان تمدید شده و این آمار علاوه‌بر برگه‌های عبوری است.

دبیر ستاد اربعین استان همدان تأکید کرد: با بررسی سامانه عبورومرور و پایش تصویری از سطح جاده‌های استان همدان که به کشور عراق منتهی می‌شود، حدود دو میلیون و 850 هزار وسیله عبوری نقلیه در این مدت از این مسیرها تردد کرده‌اند و 12 هزار مسافر هم با 313 دستگاه وسیله نقلیه عمومی درنظر گرفته‌شده به کشور عراق منتقل شدند.

اخوان به راه‌اندازی خط ارتباطی امداد زائر نیز اشاره کرد و افزود: شماره تلفن 3138 برای زائران درنظر گرفته شده و افراد می‌توانند با شماره‌گیری آن از نزدیک‌ترین موکب به محل خود، وضعیت مرزهای ورودی و خروج به عراق و تعمیرگاه‌های خودرو (درصورت نیاز به تعمیر وسیله نقلیه)، اطلاعات کسب کنند.

دبیر ستاد اربعین استان همدان اظهار کرد: سه تیم امداد و نجات به همراه آمبولانس نیز از این استان برای خدمت‌رسانی به زائران به کشور عراق اعزام شدند.

شناسه خبر 60028