شناسه خبر:59979
1401/6/21 09:33:48

سپهرغرب، گروه خبر: طرح‌های توسعه شرکت‌های بافتینه و بافتسان ملایر روز یکشنبه با حضور معاون قضائی دادستان کل کشور، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

مدیر طرح توسعه شرکت‌های بافتینه و بافتسان در آیین افتتاح این طرح‌ها اظهار کرد: با افتتاح طرح‌ توسعه شرکت بافتسان با ظرفیت تولید هشت هزار تُن در سال، ظرفیت تولید این واحد از 19 هزار به 28 هزار تُن در سال افزایش یافت.

علیرضا پورمحمدی افزود: در طرح توسعه این واحد، از الیاف دو جزئی استفاده می‌شود که از استاندارد این تولیدات نرم‌تر و لطیف‌تر است و کیفیت بهتری برای محصول نهایی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در طرح توسعه شرکت بافتینه نیز با اجرای طرح توسعه‌، ظرفیت تولید این واحد به 15 هزار تُن رسید و یک خط تولید کامل از صفر تا صد در این شرکت اضافه شد.

پورمحمدی اظهار کرد: پارچه‌های متنوع تولیدی در شرکت بافتینه علاوه‌بر صنایع بهداشتی، در صنایع پزشکی، کیف و کفش نیز قابل استفاده است.

مدیر طرح توسعه شرکت‌های بافتینه و بافتسان گفت: برای اجرای طرح توسعه این شرکت‌ها بدون استفاده از تسهیلات بانکی، از محل منابع داخلی 25 میلیون یورو هزینه ارزی و بالغ‌بر 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

پورمحمدی یادآور شد: زمینه اشتغال 150 نفر با اجرای طرح‌ توسعه شرکت‌های بافتینه و بافتسان فراهم شده و درحال حاضر درمجموع بیش از 500 نفر در این دو شرکت به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول کار هستند.

وی ادامه داد: علاوه‌بر شرکت‌های بافتینه و بافتسان، 40 واحد تولیدی دیگر نیز در سطح کشور درحال فعالیت داریم که درمجموع با ظرفیت 71 هزار تُن تولید در سال، می‌توانند نیاز کشور را تأمین کنند.

گروه صنعتی بافتینه و بافتسان فعالیت صنعتی خود را از سال 1365 با تولید انواع موکت و نخ‌های پلی‌پروپیلن آغاز کرد.

این گروه صنعتی در سال 1382 با مجموع سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلار و سرمایه‌گذاری سه هزار و 500 میلیارد ریال در دو مرحله و با استفاده از مدرن‌ترین فناوری روز دنیا نسبت به تولید منسوجات نبافته در شهرستان ملایر اقدام کرد که مجموعاً برای بیش از 500 نفر اشتغال‌زایی به همراه داشته است.

شناسه خبر 59979