شناسه خبر:59956
1401/6/20 09:56:36

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اعتراض شدید نسبت به حذف پرداخت حق مناطق جنگی به شاغلین 6 استان کشور با رأی دیوان عدالت اداری، گفت: قطعاً این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

محمد رشیدی با اشاره به رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف پرداخت حق مناطق جنگی به شاغلین 6 استان کشور، ابراز کرد: صدور این رأی موجب شد سازمان برنامه بودجه نیز ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های اجرایی 6 استان برخوردار از این حق ارسال کرده و پرداخت حق مناطق جنگی برای شاغلان این 6 استان ازجمله کرمانشاه را ممنوع کند.

وی افزود: قطعاً این رأی دیوان عدالت اداری ناشی از برداشت غلطی بوده که دیوان از حق مناطق جنگی داشته است.

رشیدی گفت: حق مناطق جنگی برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان‌های جنگ‌زده توسط مجلس مصوب شده و راهی است تا بخشی از عقب‌ماندگی‌های به‌جامانده از جنگ در این استان‌ها تا حدی جبران شود.

این نماینده مجلس با اشاره به پرداخت چندساله حق مناطق جنگی به شاغلان 6 استان جنگ‌زده، ابراز کرد: در سال 1399 هم استفساریه‌ای با دوسوم آرای نمایندگان به تصویب رسید که این حق به بازنشستگان مناطق مذکور هم پرداخت شود، اما با وجود تأیید شورای نگهبان، هنوز این حق به بازنشستگان پرداخت نشده و حالا باخبر شدیم برای شاغلان هم حذف شده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تأکید کرد: برای ما قابل پذیرش نیست که یک استان جنگ‌زده مانند کرمانشاه با عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات بسیار از این حق که می‌تواند کمک مالی برای زخم‌های استان باشد، محروم شود.

رشیدی گفت: قطعاً به رأی دیوان عدالت و ابلاغ سازمان برنامه بودجه اعتراض کرده و این حق را مطالبه می‌کنیم و تا حصول نتیجه آن را پیگیری خواهیم کرد.

رشیدی اذعان کرد: آقای قالیباف به‌عنوان رئیس مجلس و سایر نمایندگان در زمینه پرداخت حق مناطق جنگی بسیار پیگیر بوده و همکاری داشته‌اند و قطعاً در زمینه اعتراض به رأی دیوان عدالت اداری هم پای کار بوده و همکاری خواهند داشت و به یاری دیگر نمایندگان تا زمان تحقق این حق، به تلاش ادامه خواهیم داد.

 

شناسه خبر 59956