شناسه خبر:59862
1401/6/17 10:55:50
در آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای عکس با موضوع آسیب‌های اجتماعی؛

فرماندار سنقروکلیایی بر تزریق امید و آگاهی‌بخشی به جامعه با زبان هنر تأکید کرد

فرماندار سنقروکلیایی گفت: هنرمندان در صیانت از مردم و اقتدارآفرینی کشور نقش مؤثری دارند و می‌توانند با بهره‌گیری از زبان گویای هنر، در تزریق امید و آگاهی‌بخشی به جامعه و همچنین مسئله جهاد تبیین، تأثیرگذار باشند.

«غلامرضا مرتضوی» در آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای عکس با موضوع آسیب‌های اجتماعی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مدیران و هنرمندان شهرستان برگزار شد، افزود: شهرستان سنقروکلیایی چهره زیبای استان کرمانشاه با مردمانی فرهنگ‌دوست و دارای ظرفیت غنی فرهنگی است.

وی اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی امروزه به‌عنوان یکی از موضوعات مهم همه دولت‌ها است و هرکدام به‌گونه‌ای با این موضوع رودررو هستند.

فرماندار سنقروکلیایی ادامه داد: همه ما چه مسئولان و چه مردم در برابر جامعه و تک‌تک همشهریان مسئولیت اجتماعی داریم و باید مانع گسترش آسیب‌های اجتماعی (با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی) شویم.

وی تأکید کرد: در کنار این موضوعات باید نسبت به القای امید و خودباوری در جامعه تلاش کنیم، چراکه امروزه متأسفانه با اخبار منفی و پروژه‌های دشمنان در جهت ناامیدسازی مردم روبه‌رو هستیم و باید نسبت به این مهم با استفاده از ظرفیت زبان هنر که در انتقال مفاهیم مؤثرتر است، تلاش کنیم.

* اهمیت خروجی جشنواره‌ها در اعتلای فرد و جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز ضمن ابراز رضایت از برگزاری چنین جشنواره‌هایی، بازدهی و تأثیرگذاری این‌گونه آیین‌ها را نیز بسیار مهم دانست و تأکید کرد: باید به خروجی جشنواره‌های هنری نیز توجه داشت تا بتوانیم تأثیرگذاری هنر را هم در اعتلای فرد و هم در اعتلای جامعه مشاهده کنیم.

«علی صفدری» افزود: زبان هنر بسیار گویا و و تأثیرگذار است و هنرمندان و به‌خصوص عکاسان باید از این ابزار در جهت امیدبخشی و نشاط جامعه بهره ببرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی نیز ضمن تشریح روند برگزاری جشنواره، توجه ویژه به چنین برنامه‌های هنری را نیاز و ضرورت دانست که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

محمدرضا کماسی در ادامه به مفاهیم هنر متعالی و تأثیرگزار بودن انواع هنرها و به‌خصوص هنر عکاسی در بازتاب مشکلات جامعه پرداخت.

در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تقدیر صورت گرفت و نفرات برتر معرفی شدند.

سنقروکلیایی با 92 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای 220 روستا در قالب هشت دهستان و دو بخش مرکزی و کلیایی است.

شناسه خبر 59862