شناسه خبر:59761
1401/6/16 08:50:01

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تخصیص دو هزار و 500 تُن سهمیه اقلام اساسی در ماه محرم و صفر برای هیئت‌های مذهبی خبر داد.

حسین فضلی بعد از ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به تخصیص سهمیه اقلام اساسی برای هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: حدود 16 هزار تُن اقلام اساسی از ابتدای سال تاکنون سهمیه داشتیم که از این مقدار حدود دو هزار و 500 تُن مربوط به سهمیه ماه محرم و صفر برای هیئت‌های مذهبی و موکب‌های استان است.

وی گفت: 13 هزار و 500 تُن از این اقلام مربوط به سهمیه خانوار بوده که از ابتدای سال تاکنون از طریق شبکه‌های توزیع استانی و مباشرین معرفی‌شده از طرف شهرستان‌ها، توزیع شده است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: این اقلام بین افراد نیازمند، حاشیه شهر و حتی دورترین روستاها از طریق شبکه‌های توزیع تعاون روستایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کاسبان امین و غیره توزیع شده و شامل شکر، برنج، گوشت قرمز و مرغ منجمد بوده است.

وی گفت: اقلام ماه محرم و صفر نیز با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و براساس فهرست اعلامی از طرف آن سازمان در اختیار نمایندگان هیئت‌های مذهبی و مباشرین معرفی‌شده در شهرستان‌ها قرار داده شده است.

فضلی تصریح کرد: با توجه به اینکه 110 موکب در استان تشکیل شده، پیگیری‌های ویژه و مستقیمی از طریق وزارت کشاورزی انجام داده‌ایم تا به یاری خداوند سهمیه ویژه‌ای برای موکب‌ها بگیریم و با هماهنگی ستاد اربعین توزیع کنیم.

شناسه خبر 59761