شناسه خبر:59753
1401/6/16 08:39:53

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از اختصاص اعتبار 100 میلیارد تومانی در سفر رئیس‌جمهور به استان برای ایجاد شرکت شهرک‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: پنج خانه خلاق در استان راه‌اندازی می‌شود.

سیامک آزادی روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت‌گرفته در سفر ریاست جمهور به استان درمجموع 80 میلیارد تومان برای تکمیل برج فناوری استان و چند مرکز نوآوری و همچنین خانه خلاق برابر ظرفیت‌های استان مصوب شده است.

وی ادامه داد: این مصوبات برای دو سال بوده که بخشی در سال 1401 و بخش دیگر در سال 1402 محقق خواهد شد که با محقق شدن آن تحول جدی را در حوزه زیرساخت‌ فناوری و نوآوری استان شاهد خواهیم بود.

   اعتبار 100 میلیارد تومانی برای ایجاد شرکت شهرک‌های دانش‌بنیان در کرمانشاه

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: رئیس‌جمهور در جریان سفر به کرمانشاه از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان بازدید کرد و مقرر شد برای تأمین زیرساخت‌ لازم جهت ایجاد شهرک شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای استقرار کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی دانش‌بنیان و واحدهای فناور در اراضی 50 هکتاری پارک علم و فناوری، 100 میلیارد تومان اختصاص داده شود که درحال پیگیری آن هستیم و با محقق شدن این بخش، نیازهای حوزه صنعتی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناورانه استان برآورده می‌شود.

وی در توضیح خانه خلاق اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزای زیست‌بوم فناوری و نوآوری بخش خصوصی است، بخش خصوصی علاقه‌مند و متخصص به توسعه فناوری یک حوزه تخصصی در بخش خاصی کمک می‌کند.

آزادی گفت: خانه خلاق با همین هدف ایجاد شده که با مشارکت بخش خصوصی ساختارهایی ایجاد شود تا بتوانند در حوزه‌های خاصی که در بحث صنایع خلاق می‌گنجد مانند صنایع بازی‌های رایانه‌ای، پویانمایی، صنایع دستی و گردشگری، از ایده‌های نوآورانه و کسانی که در این حوزه و کسب‌وکارها درحال فعالیت هستند، حمایت لازم را داشته باشند.

وی افزود: استان کرمانشاه در حوزه صنایع خلاق بسیار بسیار ظرفیت دارد، از گردشگری گرفته تا حوزه صنایع دستی، بازی‌های رایانه‌ای و غیره که در این راستا بنا داریم پنج خانه خلاق در استان راه‌اندازی کنیم؛ مقدمات آن درحال انجام است و امیدواریم بخش نخست آن را با مشارکت بخش خصوصی تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

شناسه خبر 59753