شناسه خبر:59727
1401/6/15 09:38:34

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت 58 گیت تردد در مرز خسروی، گفت: از ابتدای شرکت زائران حسینی (ع) در مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین تا صبح روز گذشته، بیش از 16 هزار و 600 نفر از طریق مرز خسروی عازم عتبات عالیات شده‌اند.

سردار علی‌اکبر جاویدان روز گذشته در جمع خبرنگاران در مرز خسروی اظهار کرد: تردد در این مرز روان بوده و زائران بدون هیچ مشکلی از ساعت 6 صبح تا 17 عصر به عتبات عالیات و کربلای معلی اعزام می‌شوند.

وی یادآور شد: روز یکشنبه 13 شهریورماه پنج هزار و 627 زائر از طریق مرز خسروی عازم کربلای معلی شدند که نسبت به روز قبل از آن یک‌هزار و 915 نفر افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به مطلوب بودن وضعیت امکانات و شرایط زیرساختی مرز خسروی، امنیت حاکم بر مرز خسروی را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: بیش از 16 هزار و 600 زائری که پایانه خسروی را برای تردد خود انتخاب کرده‌اند، بدون هیچ مشکلی به کربلای معلی مشرف شده‌اند.

   فعال بودن 58 گیت در مرز خسروی

وی همچنین از فعال بودن 58 گیت در مرز خسروی خبر داد و افزود: نمایندگان همه پلیس‌های تخصصی و معاونت‌ها ازجمله پلیس آگاهی، امنیت عمومی، امنیت اقتصادی، راه، راهور، وظیفه عمومی و غیره نیز در مرز مستقر و آماده ارائه خدمات و مشاوره‌های لازم به زائران هستند.

جاویدان خاطرنشان کرد: نکته‌ای که زائران اربعین باید مد نظر داشته باشند این است که در مرز هیچ‌گونه خدماتی ازنظر صدور و تمدید گذرنامه انجام نمی‌شود و این افراد باید در شهر کرمانشاه و یا شهرستان‌های استان خدمات مربوط به گذرنامه خود را دریافت کنند.

وی گفت: با توجه به حجم زیاد مراجعه‌کنندگان به ادارات گذرنامه در سطح استان، مجموعه انتظامی برای تسهیل و تسریع کار زوار یک واحد تمدید گذرنامه در مرکز پلیس گذرنامه کرمانشاه راه‌اندازی کرده و گذرنامه‌هایی که تاریخ آن‌ها از سال 91 به بعد (ایراد نداشته و مخدوش نباشد) باشد را برای 6 ماه و یک‌بار خروج از مرز، تمدید می‌کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ضمن دعوت از عموم زائران اربعین برای سفر به عتبات عالیات از طریق مرز خسروی، ابراز کرد: هدف پلیس کرمانشاه فراهم کردن سفری آسان، ارزان و ایمن برای همه شهروندان و هم‌وطنان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی در پایان با اشاره به حضور 140 تیم پلیس در جاده‌های استان به‌منظور برقراری نظم و امنیت، خاطرنشان کرد: در ایام اربعین بالغ‌بر سه هزار و 500 نیروی پلیس در حوزه‌های مختلف مشغول خدمات‌رسانی به زائران حضرت امام حسین (ع) خواهند بود.

شناسه خبر 59727