شناسه خبر:59595
1401/6/13 09:30:54

سپهرغرب، گروه خبر: در 6 ماهه نخست سال جاری 20 میلیارد تومان کار عمرانی در شهرداری بهار صورت گرفته که شامل آسفالت معابر، زیرسازی، جدول‌کشی، پیاده‌روسازی و دیگر پروژه‌های عمرانی بوده است.

فرماندار، معاون عمرانی فرماندار، دادستان، شهردار و رئیس و اعضای شورای اسلامی بهار به همراه جمعی از مسئولین شهرستان چند پروژه شهرداری بهار را افتتاح کردند.

ابتدا پارک نواری شیخ‌محمدباقر بهاری (ره) بهار درمجموع با دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار شامل روفوژ میانی، زیرسازی، آسفالت طرفین و فضای سبز افتتاح شد و فضای بی‌استفاده در پشت ادارات شهرستان سامان‌دهی و از بی‌نظمی خارج شد؛ همچنین با سامان‌دهی این پارک نواری، ورودی شهرک پاسداران از وضعیت اسفناک نجات یافت.

در ادامه به‌صورت نمادین آسفالت‌ریزی خیابان تختی، همت، کوچه‌های منشعب در خیابان فدائیان اسلام و کوی قائم افتتاح شد.

لازم به ذکر است در سال جاری تاکنون 6 هزار تُن آسفالت معابر با اعتباری افزون‌بر 14 میلیارد و 700 میلیون تومان در شهر بهار صورت گرفته است.

در راستای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بهار، یک واحد تجاری واقع در بلوار شهید باهنر (در نزدیکی مسیر گردشگری میدان شهید سلیمانی) در مساحتی بالغ‌بر 80 متر مربع و 30 متر بالکن به بهره‌برداری رسید. برای این پروژه یک میلیارد تومان هزینه شده و درحال حاضر ارزش این ملک چهار میلیارد تومان است.

سپس کف‌سازی پارکینگ نقلیه شهرداری بهار در 600 متر با 260 میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

شهردار بهار در مراسم افتتاحیه پروژه‌های شهرداری گفت: اقدامات عمرانی شهرداری بهار از اواخر فروردین‌ماه آغاز شده و بنا بر درخواست‌های مردمی بیشترین پروژه‌های عمرانی معطوف به آسفالت‌ریزی، به‌خصوص در مناطق کم‌برخوردار بوده است و بیش از 85 درصد از اقدامات عمرانی تعهدشده شهرداری بهار انجام شده که قبل از شروع بارندگی کلیه پروژه‌ها به پایان می‌رسد.

مهدی مجیدی افزود: بودجه امسال شهرداری بهار 45 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل جهش دوبرابری داشته است.

شهردار بهار گفت: شهرداری ارگان دولتی نیست و اعتبارات آن از محل درآمدهای کوششی تأمین می‌شود و مطابق هدف‌گذاری انجام‌شده، سرانه شهروندی در بهار از 700 هزار تومان به یک میلیون و 500 هزار تومان رسید.

وی افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری 20 میلیارد تومان کار عمرانی در شهرداری بهار صورت گرفته که شامل آسفالت معابر، زیرسازی، جدول‌کشی، پیاده‌روسازی و دیگر پروژه‌های عمرانی بوده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: امسال از محل بازآفرینی شهری به مقدار 120 تُن قیر رایگان با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان از وزارت راه و شهرسازی دریافت کردیم و طی فرآیندی همه قیر رایگان را به دو هزار و 400 تُن آسفالت تبدیل کردیم.

وی به فعالیت‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: پیاده‌روسازی معابر سطح شهر بهار با دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار، جدول‌گذاری معابر درمجموع به طول سه هزار و 500 متر با هزینه دو میلیارد و 500 میلیون تومان، بازسازی پارک یگانه واقع در کوی پاسداران با اعتبار 57 میلیون تومان، زیرسازی معابر (خرید مخروط و بیس) و اجرا به مبلغ یک میلیارد تومان، احداث پارک نواری در بلوار آیت‌الله شیخ‌محمدباقر بهاری در یک‌هزار و 300 متر مربع، ازجمله پروژه‌ها بوده است.

مجیدی با تأکید بر رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر بهار مبنی بر ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری، اذعان کرد: 80 متر فضای تجاری در بلوار شهید باهنر در راستای ایجاد درآمد پایدار با اعتبار یک میلیارد تومان ساخته شده است که ارزش‌افزوده خوبی برای شهرداری خواهد داشت و ارزش این ملک درحال حاضر چهار میلیارد تومان است.

وی افزود: بازسازی و تعمیر مستحدثات شهرداری با 265 میلیون تومان اعتبار و آسفالت معابر در مساحتی بالغ‌بر 70 هزار متر مربع با اعتبار 14 میلیارد و 700 میلیون تومان تاکنون انجام شده است.

مجیدی اظهار کرد: اجرای پروژه بلوار شاهد به‌عنوان معبر دسترسی شریان اصلی، دسترسی شهرک فرهنگیان به بلوار کشاورز را فراهم کرده و بار ترافیکی از میدان آزادگان کم خواهد شد و برای این پروژه 700 تُن آسفالت‌ریزی با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان و زیرسازی با اعتبار 600 میلیون تومان صورت گرفته است.

سپس فرماندار بهار خدمت به مردم را توفیق بزرگی برای مسئولین دانست و گفت: مسئولین از فرصت کوتاه برای خدمت به مردم و جلب رضای خداوند استفاده کنند.

روح‌اله نباتی افزود: حضور در بین مردم نشان از انگیزه دولت‌مردان برای کارهای بزرگ و ماندگار است و به گفته مقام معظم رهبری حلقه فرسوده مدیریت با جوان‌گرایی دولت جدید شکسته شده و شاهد نتایج درخشان آن هستیم.

شناسه خبر 59595