شناسه خبر:59518
1401/6/12 09:59:08

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ویژه سقز گفت: سهمیه اشتغال این شهرستان در سال جاری سه هزار و 780 نفر است که با هم افزایی و تعامل بین بخشی ادارات مختلف این مهم تحقق پیدا خواهد کرد.

جعفر توان اظهار کرد: تعامل بین بخشی در ایجاد اشتغال و تسهیل گری در امورات سرمایه گذاران و کارآفرینان از جمله امور کلیدی است.

وی با عنوان اینکه، ایجاد اشتغال به دلیل وجود جوانان زیاد بیکار برای بنده بسیار مهم است، تصریح کرد: محکوم به تلاش برای ایجاد اشتغال هستیم و باید با تعامل بین بخشی سهمیه سه هزار و 780 فرصت شغلی برای سال جاری را محقق کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان سقز خاطرنشان کرد: توسعه اشتغال تأثیری مهم در تثبیت اقتصادی، رونق و رفاه دارد و باید همه توان خود را برای توسعه این بخش به کار ببریم.

وی یکی دیگر از منابع اصلی ایجاد اشتغال را طرح‌های پیشران اقتصادی و توسعه در زمینه کشاورزی و معادن برشمرد و خواستار هم اندیشی و تسهیلگری بانک‌ها و ادارات در این حوزه شد.

توان بر استفاده از ظرفیت بنیاد برکت، پرداخت تسهیلات با اولویت کارآفرینان متخصص و جذب منابع مالی توسط بانک‌ها تأکید کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این جلسه خواستار تسریع در فرایند رسیدگی به پرونده‌های تسهیلات و پرداخت تسهیلات توسط ادارات و بانک‌های عامل در شهرستان سقز شد.

فرزاد پیشکاری اعلام کرد: تعهد شهرستان سقز در سامانه رصد در زمینه اشتغال 3 هزار و 780 نفر بوده که تاکنون 2 هزار و 638 نفر ثبت شده و شهرستان سقز در جذب مشاغل خانگی در استان، دارای رتبه اول است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی، اداره صنعت، معدن و تجارت و کمیته امداد امام (ره) در بحث مشاغل خانگی بیشترین طرح‌ها را به بانک‌ها معرفی کرده اند.

شناسه خبر 59518