شناسه خبر:59444
1401/6/9 08:57:07

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با بیان اینکه تا چندروز آینده آب در همدان پایدار می‌شود، گفت: قطعی‌های آب در نقاط مختلف همدان کمتر شده و کاهش یافته است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز گذشته در سیزدهمین جلسه مدیریت آب استان همدان اظهار کرد: چاه‌هایی که برای تأمین آب همدان اجاره شده، باید رسوب‌گیری شوند؛ پمپ‌ها و جداره‌های آن‌ها ارزیابی و بازرسی شود و اگر نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشند، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه لازم بود مجوز حفر چاه از وزیر نیرو دریافت شود، عنوان کرد: این مهم انجام شد که درنتیجه اقدامات اجرایی و عملیاتی آن نیز درحال انجام است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه خطوط انتقال باید تقویت شود و ظرفیت‌ها افزایش یابد، ادامه داد: اگر شرایط پدافند غیر عامل نیاز به بهره‌برداری دارد، در کوتاه‌ترین زمان انجام شود تا بلافاصله آب را استحصال کرده و استخراج کنیم و سپس به داخل مخازن موجود انتقال دهیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه میزان ورودی آب به مخازن در وضعیت خوبی قرار داد، تأکید کرد: مردم اطمینان خاطر داشته باشند که ساعات قطع آب شهر همدان در روزهای آینده کاهش محسوسی پیدا می‌کند.

شناسه خبر 59444