شناسه خبر:59409
1401/6/8 09:18:57

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر ورزش و جوانان روز دوشنبه از ورزشگاه 6 هزار نفری 22 گولان سنندج بازدید کرد.

سیدحمید سجادی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار کرد: از نزدیک از مجموعه ورزش استان بازدیدی داشتیم و در این مأموریت مسائل ورزشی استان را بررسی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: سابقه ورزشی کردستان درخشان است، در زمینه‌های مختلف ظرفیت خوبی دارد و آمار و ارقام بیانگر ظرفیت‌های ورزشی در کردستان است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: کردستان از تمام رشته‌های ورزشی برخوردار است و با داشتن 50 هیئت فعال جای تقدیر دارد.

سجادی در ادامه اعلام کرد: مدیرکل ورزش و جوانان کردستان از جنس ورزش است و همکاران پرتلاشی دارند که تاکنون در این استان به نسبت بضاعت و امکاناتی که در اختیار دارند بیشتر از توانش فعالیت دارد اگرچه بخش خصوصی نیز پای کار است.

وی افزود: مینی‌فوتبال اکنون به‌عنوان یک رشته و فدراسیون جهانی دارد که در ایران انجمن داریم و مراحل ابتدایی خود را طی می‌کند که کاندیدای یکی از فدراسیون‌های مینی‌فوتبال در کشور هستیم.

وزیر ورزش و جوانان امروز به چشم خودم دیدم استاندار کردستان پشتکار ورزش هستند و با جوانگرایی که دارند از ورزش حمایت می‌کنند و پیشرو هستند و این برای ما نوید خوبی است.

سجادی گفت: بررسی عملکرد استان‌ها در دستور کار است که برنامه یک سال آینده و برای چالش‌ها و مشکلات آن برنامه‌ریزی و نقشه راه تعیین می‌شود.

وی تصریح کرد: دو سال آینده کمیته المپیک پاریس پیش‌رو داریم که موفقیت‌های ورزشکاران ما در گرو همکاری فدراسیون‌ها و ادارات کل استان‌هاست که ظرفیت فوق‌العاده‌ای در کردستان وجود دارد که برای به‌روزرسانی و تقویت آن‌ها کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به هیئت‌های بلاتکلیف و مربیان و ورشکاران و نیز تعامل بین هیئت‌ها و ادارات کل ورزش و جوانان رسیدگی خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: یک هزار و 900 رویداد ورزشی داریم که نسبت به سال‌های گذشته 10 برابر است و ما به این قانع نیستیم چراکه کشور ما شایسته بیشتر از این‌ها است.

سجادی یادآوری کرد: یکی از رویکردهای وزارت ورزش و جوانان در کشور که مجوز آن را از رئیس جمهور گرفته‌ایم میزبانی رویدادها و برخی اتفاقات بین‌المللی ورزشی است که تاکنون میزبان چند رویداد مهم ورزشی بوده‌ایم.

استاندار کردستان گفت: تلاش ما این است که با وجود محدودیت‌های قانونی، ظرفیت مناسبی را برای حمایت مالی از تیم‌های ورزشی استان فراهم کنیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا اظهار کرد: هر میزان اعتبار و سرمایه در زمینه ورزش هزینه شود، به نتیجه می‌رسد و حوزه جوانان را تقویت می‌کند.

وی کردستان را دارای ظرفیت‌های انسانی مستعد در حوزه ورزش و علم دانست و افزود: مردم استان از روحیات و خصایص بسیار برجسته برخوردارند و همواره نجابت و اصالت خود را در صحنه‌های مختلف به نمایش گذاشته‌اند.

استاندار کردستان با بیان اینکه ورزشکاران استان با وجود محدودیت ها، افتخارات زیادی کسب کرده اند، اضافه کرد: تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و جزو استان‌های با کمترین منابع مالی هستیم که این مهم نیازمند توجه ویژه دولت به حوزه ورزش است.

زارعی‌کوشا یادآور شد: در هفته دولت 591 پروژه با چهار هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

طرح‌هایی که با حضور وزیر ورزش و جوانان در سنندج به بهره‌برداری رسید یا کلنگ‌زنی شد شامل 14 پروژه کلنگ‌زنی و 9 پروژه افتتاحی و بهسازی با 165 میلیارد ریال اعتبار است.

زمین چمن مصنوعی استقلال و زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی 22 گولان سنندج، احداث زمین چمن مصنوعی در روستاهای قلعه روتله، نارنجک، میرآباد، نسل و الک، احداث خانه جوان شهرستان بانه، راه‌اندازی سیستم روشنایی استادیوم آزادی شهرستان کامیاران و احداث زیرسازی پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی 17 شهریور شهرستان بیجار (با بیش از 25 میلیارد ریال اعتبار) از جمله این پروژه‌ها بود.

سجادی در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای سنندج، به مقام شامخ شهیدان کردستان ادای احترام کرد.

شناسه خبر 59409