شناسه خبر:59351
1401/6/7 09:02:47

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار اسدآباد از افتتاح و کلنگ‌زنی 93 طرح با 199 میلیارد تومان اعتبار هم‌زمان با هفته دولت در نقاط مختلف این شهرستان خبر داد.

«حسین‌علی شرکائی» افزود: از این تعداد، 83 طرح با اعتبار 102 میلیارد و 846 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی 9 طرح آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: طرح‌های قابل افتتاح شهرستان به‌صورت صددرصدی آماده بهره‌برداری است و در رابطه با طرح‌های قابل کلنگ‌زنی هم اعتبارات این طرح‌ها تأمین و موافقت ماده 23 و موافقت آغاز عملیات اجرایی آن‌ها گرفته شده است.

     تصویب 240 میلیارد تومان اعتبار برای اسدآباد در سفر رئیس‌جمهور

فرماندار اسدآباد در ادامه از تصویب 240 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های بالای 50 درصد این شهرستان در سفر رئیس‌جمهور به استان همدان خبر داد.

شرکائی خاطرنشان کرد: برخی از رسانه‌ها و محافل از کم بودن اعتبار مصوب اسدآباد نسبت به سایر شهرستان‌ها انتقاد کردند که در پاسخ باید گفت این اعتبار به پروژه‌های بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی اسدآباد اختصاص یافته است و به‌طور قطع سایر شهرستان‌ها پروژه‌های بیشتری داشته‌اند؛ ضمن اینکه اعتباراتی وجود دارد که از آن محل هم به اسدآباد اختصاص خواهد یافت که با اختصاص این اعتبارات، سهم اختصاصی از سفر برآورده می‌شود.

     آب‌رسانی سیار به 14 روستای اسدآباد

فرماندار اسدآباد از آب‌رسانی سیار به 14 روستای این شهرستان خبر داد و گفت: درحال حاضر از 14 چاه آب شرب شهر اسدآباد تعداد چهار حلقه چاه خشک و قنات شهر از مدار خارج شده و عدم توازن تولید و مصرف آب، قطعی شبانه را در این شهر رقم زده است.

شرکائی با اشاره به اینکه برای جبران کمبود آب حفر چاه شماره 22 توسط امور آب و فاضلاب شهرستان انجام گرفت و افتتاح شد، تصریح کرد: در روزهای آتی حلقه چاه شماره 23 شهر وارد مدار می‌شود.

وی یادآور شد: با حضور معاون وزیر نیرو در اسدآباد تصمیماتی برای وضعیت آب گرفته‌ شد؛ ضمن اینکه با تخصیص اعتبارات ویژه، تعویض لوله‌های فرسوده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به توجه ویژه دولت به بحث آب شرب، گفت: با تخصیص اعتبار تعدادی از روستاهای شهرستان هم به تصفیه‌خانه فاضلاب شهر متصل می‌شوند.

شناسه خبر 59351