شناسه خبر:59350
1401/6/7 09:01:23

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از اجرای رویداد بزرگ طرح توسعه اکوسیستم نوآوری استان (تانا) در راستای حل مشکلات دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی خبر داد.

«ظاهر پورمجاهد» روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی طرح توسعه اکوسیستم نوآوری استان (تانا) اظهار کرد: این رویداد با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با هدف حل چالش‌های دستگاه‌های اجرایی، واحدهای صنعتی، مؤسسات مالی و خدماتی، واحدهای تولیدی و بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و دیگر تشکل‌های اقتصادی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان با ارائه راهکارهای فناورانه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس طرح تانا، پارک‌های علم و فناوری به‌عنوان حلقه واسط اکوسیستم نوآوری استان‌ها یک شبکه منسجم برای حل مشکلات فناورانه در هر استان ایجاد می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان هدف از اجرای این طرح را فعال کردن ظرفیت‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری برای پاسخ به نیازهای نهادهای مربوط در استان دانست.

پورمجاهد با اشاره به اینکه دستورالعمل اجرایی این رویداد از تیرماه به استان همدان ابلاغ شده است، افزود: ذیل ستاد اقتصاد دانش‌بنیان نیازهای دانشگاه‌ها، مراکز علمی و دستگاه‌ها مشخص و در یک سامانه نرم‌افزاری ثبت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با انتشار فراخوان از افراد صاحب ایده و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های همدان یا سایر استان‌ها دعوت شده است که در رفع نیازها و مشکلات واحدهای صنعتی و دستگاه‌های اجرایی پیشنهادات خود را به‌عنوان مسائل کلیدی مطرح کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تصریح کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت علوم مقرر شد که رویداد تانا به سامانه‌ای به‌نام «نظام ایده‌ها و نیازها (سامانه نان)» متصل شود که با طرح اولویت‌ها، ایده‌ها و نظرات دستگاه‌های اجرایی، صاحب‌نظران و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها بتوانند در ارتباط با رفع نیازها اقدامات علمی مقتضی را انجام دهند.

پورمجاهد با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری دانش تولیدشده در دانشگاه‌ها را به محصول تبدیل می‌کنند و به نظام اقتصادی و بازار تحویل می‌دهند، افزود: پارک علم و فناوری برای حل مسائل با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به کمک دستگاه‌های اجرایی می‌آیند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت شرکت دانش‌بنیان، 45 واحد فناور و چهار واحد خلاق در استان همدان راه‌اندازی شده است و برنامه‌های توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان سال ادامه دارد.

شناسه خبر 59350