شناسه خبر:59208
1401/6/3 08:45:05

سپهرغرب، گروه خبر: طی مراسمی که در روز چهارشنبه دوم شهریورماه هم‌زمان با نخستین روز از هفته دولت برگزار شد، سایت‌موزه میدان امام خمینی (ره) و چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای شهرداری همدان با حضور قاسمی‌فرزاد استاندار، محمدی فرماندار، حسینی شهردار و خورشیدوند مدیر منطقه یک شهرداری و دیگر مدیران مدیران شهری همدان افتتاح شد.

استاندار همدان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، عنوان کرد: هفته دولت فرصتی برای تبیین و یادآوری اقدامات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است تا این خدمات و اقدامات برای مردم هرچه بیشتر ملموس باشد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد نظام جمهوری اسلامی ایران را منشأ بسیاری از خدمات دانست و افزود: تمامی مسئولان اجرایی استان همدان بایستی اقدامات انجام‌شده در نهادها و سازمان‌های خود را به مردم بیان کنند تا شهروندان بیشتر و بهتر در جریان آن‌ها قرار گیرند.

وی با بیان اینکه سایت‌موزه میدان امام خمینی (ره) نخستین پروژه سایت‌موزه در کشور است، گفت: این پروژه ازلحاظ قرارگیری در مرکز شهر همدان و رفت‌وآمد همه‌روزه شهروندان و گردشگران، یکی از پروژه‌های مهم شهر همدان است که با افتتاح و بهره‌برداری آن شاهد استقبال همشهریان خواهیم بود.

استاندار همدان همچنین افتتاح چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای شهرداری همدان را از دیگر پروژه‌هایی یاد کرد که در روز جاری به بهره‌برداری رسیده‌اند و افزود: همان‌گونه که در دین مبین اسلام توصیه اکید برای رسیدگی به مسائل معنوی وجود دارد، توصیه‌های زیادی نیز در زمینه ورزش است و با افتتاح این پروژه جوانان و نوجوانان همدانی می‌توانند در مسیر ورزش قدم بردارند.

شهردار همدان نیز با بیان اینکه یکی از دلایل مهمی که گردشگران شهر همدان را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند قدمت و سابقه تاریخی این شهر است، گفت: سایت‌موزه میدان امام خمینی (ره) با هدف معرفی این پتانسیل ارزشمند در مرکز شهر همدان افتتاح می‌گردد.

سیدمسعود حسینی همچنین در آیین افتتاح چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای شهرداری افزایش سرانه فضاهای ورزشی در شهر همدان و توسعه ورزش قهرمانی را از اهداف اصلی این پروژه دانست و اظهار کرد: با احداث این چمن مصنوعی شاهد صرفه‌جویی روزانه 20 هزار لیتر آب هستیم که در گذشته بایستی صرف آبیاری چمن طبیعی این ورزشگاه می‌شد.

سرپرست منطقه یک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه پروژه سایت‌موزه میدان امام خمینی (ره) با اعتباری بالغ‌بر 140 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است، گفت: مساحت زیربنای سازه این پروژه 300 متر مربع بوده که همراه با محوطه‌سازی‌های اطراف، بالغ‌بر یک‌هزار و 200 متر مربع است.

مهرداد خورشیدوند با بیان اینکه سعی شده است حدالامکان این پروژه با مصالحی ساخته شود که با فضای سنتی میدان امام خمینی (ره) سنخیت داشته باشد، افزود: علاوه‌بر آبنما و پیاده‌روسازی مجموعه، سیستم ذوب برف در محوطه‌سازی این پروژه نیز به‌کار رفته است که باعث تسهیل رفت‌وآمد شهروندان در فصول بارش و زمستان خواهد شد.

سرپرست شهرداری منطقه یک همدان با اشاره به اینکه چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای شهرداری به متراژ 6 هزار و 165 متر مربع و با هزینه‌ای 90 میلیارد ریالی احداث شده است، گفت: جهت اجرای این پروژه بیش از یک‌هزار متر لوله زهکش همراه با زیرسازی‌های مربوطه به‌کار رفته است تا در مواقع بارش نیز پاسخگوی نیاز ورزشکاران عزیز باشد و همچنین 700 متر مربع فنس‌کشی، یک‌هزار و 300 متر مربع پیاده‌روسازی و بیش از 500 متر نیز جدول‌کاری اطراف مجموعه چمن مصنوعی از دیگر اقداماتی بوده که جهت بهره‌برداری از این پروژه صورت گرفته است.

شناسه خبر 59208