شناسه خبر:59149
1401/6/2 08:25:56

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان خواستار تسریع روند سامان‌دهی گلزار شهدای استان با هماهنگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد و گفت: 400 میلیون تومان اعتبار امسال برای سامان‌دهی گلزار مطهر شهدا اختصاص یافته است.

«فرزاد تیموری» دوشنبه‌شب در نشست کارگروه سامان‌دهی گلزار شهدا اظهار کرد: این اعتبار از اعتبارات ملی بنیاد شهید برای سامان‌دهی 9 گلزار مطهر اختصاص داده شد که کار مرمت آن‌ها به اتمام رسیده و یا درحال پایان است.

وی خاطرنشان کرد: همه آرامش و آسایش کنونی مملکت مرهون ایثارگری‌ها و خون پاک شهدا است و در این راستا تمام دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را در سامان‌دهی گلزارهای شهدا انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: اولویت مرمت با گلزارهایی است که به‌لحاظ آب‌وهوا در معرض تخریب قرار دارند و تسریع در مرمت بیشتر آن‌ها با توجه به اینکه چندین سال از مرمتشان می‌گذرد، ضروری است.

تیموری تصریح کرد: با پیگیری‌های استاندار همدان و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سفر رئیس‌جمهور به همدان در مقایسه با سایر استان‌ها، بیشترین میزان اعتبار برای مرمت گلزارهای شهدا به ما اختصاص یافته است که با تخصیص این منابع همه گلزارهای شهدا در شأن مقام شامخ شهیدان در سطح استان همدان مرمت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرمت گلزارهای شهدا در روستاها به‌عهده دهیاران است، از فرمانداران خواست که دهیاران را موظف به مرمت و نگهداری مستمر از این گلزارهای مطهر کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان افزود: ساخت یادمان‌های شهدای شاخص ازجمله شهید آیت‌الله مدنی و شهید فانوسی در دستور کار قرار دارد که پس از طراحی توسط شهرداری نصب می‌شود.

تیموری با اشاره به اینکه در سال گذشته 24 گلزار مشتمل بر 139 مزار مطهر شهدا با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اعتبار 50 میلیارد و 306 میلیون ریال سامان‌دهی شدند، گفت: استان همدان بیش از هشت هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شناسه خبر 59149