شناسه خبر:59071
1401/5/31 08:50:54

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از ورود این مجموعه در انتقال آب شهر همدان خبر داد و گفت: تا دو سال آینده نیز عملیات آب‌رسانی به 160 روستای استان به اتمام می‌رسد.

علی قراباغی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی آب‌رسانی به روستاهای استان را برعهده دارد، اظهار کرد: با کمبود منابع آبی در شهر همدان نیز سعی کردیم کمک‌کننده شرکت آبفا باشیم.

وی با اشاره به اینکه سعی کردیم نسبت به انتقال آب کشاورزان به خط لوله شهری در تأمین لوله و امکانات کمک کنیم، گفت: درحال حاضر یک تانکر آب‌رسان سیار سپاه در اختیار شرکت آب قرار گرفته و پیگیر هستیم چند دستگاه نیز از استان‌های دیگر تهیه و در این راستا کمک کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه در حوزه روستایی چند ماه پیش عملیات آب‌رسانی به 160 روستا آغاز شد و تقریباً عملیات اجرایی 30 روستا پیش رفته است، عنوان کرد: این برنامه 30 ماهه بوده و فعلاً در 30 روستا درحال انجام است.

قراباغی با بیان اینکه تقریباً کار 10 مخزن انجام شده که 6 مخزن آب روستایی در کبودراهنگ و در همدان، ملایر و نهاوند هرکدام یک مخزن بوده است، گفت: 13 چاه نیز حفاری شده که می‌توان به بیش از 150 متر چاه مکانیکی جربانلو شهرستان رزن یا چاه‌های دستی تقریباًٌ 15 متر سراجوق در کبودراهنگ، 6 روستا در تویسرکان و چند روستا در فامنین اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در انتقال شبکه آب‌رسانی تقریباً 20 کیلومتر از مجتمع عظیم‌دره در کبودراهنگ انجام شده و هنوز کار ادامه دارد، افزود: باید تقریباً 60 کیلومتر شبکه آب‌رسانی در کبودراهنگ انجام شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه 3.5 کیومتر شبکه آب‌رسانی در فامنین انجام شده و درحال حاضر در مرحله لوله‌گذاری است، گفت: توزیع 10 کیلومتر دیگر از شبکه آب‌رسانی در فامنین درحال انجام بوده و چند روز آینده شبکه انتقال چند روستا در این شهرستان نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در 30 روستا کار آب‌رسانی انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم این تعداد در کمتر از دو سال به 160 روستا برسد و زودتر از موعد کار به پایان برسد، خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه 509 میلیارد تومان با فهرست سال 1400 است و طبق کارشناسی روز بیش از یک‌هزار و 400 میلیارد تومان پروژه را دربرمی‌گیرد.

قراباغی بیان کرد: طبق قرارداد وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اعتبار این پروژه ملی است.

شناسه خبر 59071