شناسه خبر:58934
1401/5/27 09:07:15

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: از اول دی سال گذشته تاکنون 15 میلیار ریال برای درمان ناباروی به مراکز درمانی و خصوصی زیرپوشش این بیمه در استان پرداخت شده است.

دکتر انور اسماعیلی روز چهارشنبه اظهارکرد: در راستای جوانی جمعیت و ابلاغ دستورالعملی از سوی سازمان مرکزی، زمینه پرداخت هزینه خدمات ناباروری زوجین از سوی بیمه سلامت از دی سال 1400 در استان فراهم شد.

وی با بیان اینکه از زمان اجرای ابلاغ این دستورالعمل تاکنون سه هزار و 500 نفر به مراکز ناباروری استان مراجعه کرده اند، گفت: 60 درصد این افراد تحت پوشش بیمه سلامت بودند که حدود 15 میلیارد برای ارائه خدمات به آنان از سوی بیمه سلامت هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: برای بیمه نامه‌های این افراد نیز از زمان زایمان اگر به صورت طبیعی باشد، مادر، دو سال و فرزند پنج سال به صورت رایگان زیرپوشش خدمات بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

اسماعیلی در ادامه اضافه کرد: ارائه خدمات به زوج‌های نابارور که به مراکز ناباروی مراجعه می‌کنند در سه سطح خواهد بود، اگر این افراد به مراکز دولتی و همچنین مراکز عمومی دولتی مثل تأمین اجتماعی مراجعه کنند در هر دو بخش سرپایی و بستری 90 درصد هزینه‌هایشان را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

شناسه خبر 58934