شناسه خبر:58877
1401/5/26 08:24:07

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان همدان با اشاره به جابه‌جایی 750 معلم، گفت: مشکل کمبود دو هزار نفری معلم برای همدان همچنان پابرجا است.

محمود نقوی با بیان اینکه همچنان کمبود دو هزار نفری معلم در سال تحصیلی 1402 ـ 1401 در استان برقرار است، اظهار کرد: برای رفع مشکل راه‌های مختلفی ازجمله تشکیل جلسه در معاونت استخدامی ریاست‌جمهوری، مکاتبه با وزارت آموزش‌وپرورش، طرح مسئله در شورای اداری استان با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، رایزنی با نمایندگان و پیگیری استاندار طی شده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه از راه‌های مختلف به دنبال تقویت نیروی انسانی آموزش‌وپرورش استان همدان هستیم، گفت: فعلاً تأکید شده که سامان‌دهی دقیق و خوب نیروی انسانی را در استان برنامه‌ریزی کنیم که این کار صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه نیروهای گروه دوم که می‌شد از مناطق همدان انتقال داد و معضلی در شهر بود را انجام دادیم، افزود: بالغ‌بر 750 نفر نیرو در داخل استان جابه‌جا شدند.

وی به تبدیل وضعیت نیروی انسانی به‌صورت موردی و به تعداد تقریباً 50 نفر اشاره کرد و گفت:‌ جذب سربازمعلم و سربازطلبه، پیگیری تعیین تکلیف معلمان طرح امین و غیره مورد توجه بوده و قول‌هایی هم داده شده، اما فعلاً نمی‌شود به آن‌ها تکیه کرد.

نقوی خاطرنشان کرد: هفته آینده در وزارت آموزش‌وپرورش جلسه‌ای خواهیم داشت و باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف نهایی نسبت به نیروهای آموزش‌وپرورش استان صورت گیرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در سال تحصیلی جدید مشکل کمبود معلم خواهیم داشت؟ گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته کلاس خالی برای سال تحصیلی جدید نخواهیم داشت، اما آنچه مشکل بوده موضوع کیفیت‌بخشی در مدارس است و مجبوریم از عوامل اجرایی استفاده و معلم کلاس را تأمین کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان بیان کرد: براساس آخرین اطلاعات سال تحصیلی جدید نیز در مهرماه آغاز می‌شود و فعلاً دستورالعملی درخصوص اینکه به‌خاطر کرونا بازگشایی مدارس زودتر باشد، نداریم.

شناسه خبر 58877