شناسه خبر:58875
1401/5/26 08:21:21
دستور استاندار همدان به پارک علم و فناوری؛

عرصه‌های تولید، دانش‌بنیان شوند

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با اشاره به حمایت کامل از واحدهای تولیدی، گفت: پارک علم و فناوری استان در راستای دانش‌بنیان کردن عرصه‌های تولید، برنامه‌های خود را پیاده کند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در بیست‌ویکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در راستای حمایت از تولیدکنندگان و پیگیری مسائل و مشکلات صنایع و طرح‌های تولیدی، به‌طور مستمر تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه کمک به رفع مشکلات صنایع تولیدی در راستای توسعه و رشد اقتصادی کشور مهم‌ترین مأموریت مدیران اجرایی کشور است، گفت: شرکت‌های تولیدی با اشتغال‌زایی بالا که به‌واسطه شیوع ویروس کرونا یا تحریم‌ها آسیب دیده‌اند، پس از بررسی دقیق مورد حمایت ستاد تسهیل قرار می‌گیرند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نیروی انسانی برای واحدهای تولیدی یک سرمایه بوده اما ایمنی مقدم بر کار است، افزود: محیط کار باید برای کارگر ایمن باشد و اگر در محیط کار نابه‌سامانی وجود دارد، این مشکل از طریق کارفرما حل شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان باید به بخش‌های تولیدی ورود پیدا کنند، اظهار کرد: فرآیند تولید توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به نحوی اصلاح شود که کیفیت و بهره‌وری بالا رود و هزینه‌ها کاهش یابد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید در سال حداقل یک تا دو دستاورد ارائه دهند، گفت: کیفیت محصولات این شرکت‌ها باید با کیفیت و بهره‌وری بالا و قیمت مناسب قابل رقابت با محصولات خارجی باشد.

وی ابراز کرد: حضور مدیرعامل واحدهای تولیدی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان الزامی است، زیرا افرادی که مسئولیت دارند، باید حتماً در ستاد تسهیل حضور یابند و سازمان صمت باید به افراد غیر مرتبط اجازه حضور ندهد.

استاندار همدان اظهار کرد: تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌، از برنامه‌های اقتصادی دولت برای خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مشکلات آن‌ها در بخش‌های مختلف است.

در این جلسه به مشکلات چهار واحد تولیدی پرداخته و تصمیمات مقتضی مطابق قانون برای ادامه فعالیت آن‌ها گرفته شد. در ادامه پارک علم و فناوری استان مأموریت یافت تا برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال مبنی بر دانش‌بنیان کردن بخش تولید در عرصه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری و معادن استان انجام دهد و اجرایی کند.

شناسه خبر 58875