شناسه خبر:58772
1401/5/23 11:26:58

شهردار همدان گفت: شهرداری همدان پاک‌سازی و نظافت بخشی از کربلا و جابه‌جایی زوار از همدان به مرز و بالعکس را برعهده گرفت.

 سیدمسعود حسینی با اشاره به عظمت اربعین در میان شیعیان، گفت: زحمات و خدمات شهرداری همدان در سنوات گذشته برای خدمت‌سانی به زائرین در داخل کشور و عراق قابل تقدیر است.

حسینی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام در این مراسم حضور خواهند داشت، عنوان کرد: در این راستا بخش‌‌های مختلف مدیریت شهری همدان برای استقبال از زائران اربعین حسینی در آماده‌باش کامل قرار دارند و برنامه‌‌ریزی لازم برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران صورت گرفته است.

وی با بیان برخی از اقدامات انجام‌شده در این خصوص، گفت: یکی از این اقدامات، آمادگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان برای اعزام نیروهای انسانی و ماشین‌آلات حمل زباله به کربلای معلی و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.

این مقام مسئول با اشاره به مسئولیت‌های شهرداری همدان در مراسم اربعین حسینی، افزود: امسال طبق سال‌های گذشته تعدادی از کارگران خدمات شهری ضمن تشرف به آستان مقدس سیدالشهدا علیه‌السلام، تنظیف بخش‌هایی از شهر کربلا را نیز برعهده دارند و مسئولیت پاک‌سازی و نظافت بخشی از شهر کربلا و خدمات‌رسانی سازمان حمل‌ونقل برای جابه‌جایی زوار از همدان به مرز و برگشت زوار برعهده مدیریت شهری همدان گذاشته شده است.

شهردار همدان با اشاره به اهمیت مباحث عمرانی و ترافیکی در حوزه خدمات‌رسانی مطلوب به زائرین اربعین، گفت: پیش‌بینی تمهیدات لازم برای رفع گره‌های ترافیکی، خط‌کشی، آماده‌سازی مسیرها، آسفالت معابر، نصب اِلمان‌ها، رنگ‌آمیزی جداول و آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

حسینی با تأکید بر اهمیت کارهای فرهنگی و رسانه‌ای برای برجسته‌سازی مراسم اربعین، ابراز کرد: آذین‌بندی، فضاسازی فرهنگی و نصب بنرهای خوش‌آمدگویی به زائران اربعین از دیگر اقدامات انجام‌شده برای ایجاد شور حسینی در شهر و استقبال از زائران اربعین است.

این مقام ارشد مدیریت شهری ضمن تأکید بر اطلاع‌رسانی و مستندسازی برنامه اربعین، عنوان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و کارهای خلاقانه تأثیر خوبی بر مشارکت مردم در این حرکت عظیم خواهد داشت.

حسینی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با آمادگی و پیش‌بینی تمهیدات لازم مشکلی در ارائه خدمات در کربلا و همچنین بازگشت زائران نداشته باشیم.

 

 

شناسه خبر 58772