شناسه خبر:58732
1401/5/22 11:21:31
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

600 روستای کرمانشاه تشنه است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: 600 روستای استان با تنش آبی مواجه‌ هستند.

رضا داودی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به گلایه شهروندان درخصوص قطعی و یا کم‌فشار بودن آب طی چند روز اخیر در برخی از محلات کرمانشاه، اظهار کرد: قطعی برنامه‌ریزی‌شده برای اجرای برخی از برنامه‌های عملیاتی، 24 ساعت قبل از آغاز از طریق روابط عمومی شرکت با همکاری رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی دلیل برخی از قطعی‌ها را افزایش مصرف آب دانست و گفت: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و کاهش 90 درصدی آبدهی برخی از منابع آبی استان، در تأمین آب با مشکلاتی مواجه هستیم که نیاز مبرم به همراهی مشترکان در بحث مدیریت مصرف داریم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه از وجود تنش آبی در 600 روستای استان خبر داد و افزود: پروژه‌های آب‌رسانی به این روستاها در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد.
به گفته داودی اجرای بخشی از پروژه‌های آب‌رسانی روستایی استان توسط شرکت آبفا انجام می‌شود و اجرای بخش دیگر آن در قالب طرح جهاد آب‌رسانی به 349 روستا طی قرارداد 30 ماهه به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) واگذار شده است.
وی از آغاز طرح جهاد آب‌رسانی به بیش از 100 روستای شهرستان کرمانشاه در سال‌ جاری خبر داد و یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان سال‌ جاری پروژه‌های آب‌رسانی به 75 روستای شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

شناسه خبر 58732