شناسه خبر:58715
1401/5/22 10:18:42
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

برداشت آب از سد اکباتان کاهش یافت

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه برداشت از سد اکباتان به کمترین حد ممکن رسیده است، گفت: با این وجود فعلاً تلاش برای مدیریت مصرف است و قطعی آب در برنامه نیست.

حمیدرضا نیکداد اظهار کرد: درحال حاضر ذخیره سد اکباتان به کمترین مقدار رسیده و پیش‌بینی می‌شود که تا 30 روز آینده سد را در مدار داشته باشیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با مدیریت مصرف و کمک مردم این مقدار از ذخیره سد را بیشتر حفظ کنیم تا خود را به فصل آبی آینده برسانیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تأکید بر اینکه با کمک مردم برداشت آب از سد به کمترین میزان خواهد رسید، گفت: با کاهش برداشت، مصارف آب نیز باید به حد پایین برسد تا بتوانیم تا پایان تابستان آب داشته باشیم.

نیکداد درخصوص قطعی آب که در برخی مناطق رخ می‌دهد، توضیح داد: با توجه به اینکه برداشت آب محدود شده، ممکن است ساعاتی از شبانه‌روز ذخیره مخازن به پایان برسد و باعث نارسایی در نقاطی از شهر شود.

وی با اشاره به اینکه چاره‌ای در نارسایی آب نیست و خواهش می‌کنیم مردم با مصرف مدیریت‌شده تحمل کنند تا بتوانیم ذخیره را نگه داریم‌، افزود: فعلاً قطعی مصوب در برنامه نیست و تلاش این است که با برنامه مدیریتی پیش برویم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه اگر برنامه مدونی برای قطعی باشد قطعاً اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، ابراز کرد: مصرف کنونی آب یک‌هزار و 870 لیتر در ثانیه است که نسبت به هفته گذشته رشدی نداشتیم و جای شکر دارد که مصارف بالا نرفته است.

 

شناسه خبر 58715