شناسه خبر:58659
1401/5/20 09:34:07

فرماندار شهرستان تویسرکان اظهار کرد: سد «خرم‌رود» این شهرستان زمستان امسال آب‌گیری می‌شود و سال آینده با تخصیص اعتبار به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین افشاری روز چهارشنبه افزود: سد مخزنی خرم‌رود در منطقه شمال غربی شهرستان تویسرکان واقع شده و حجم آن 8.2 میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه طرح 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: کارکرد و اهداف احداث سد خرم‌رود، تأمین آب مورد نیاز مصارف کشاورزی و باغداری به‌ویژه باغات گردو، فعالیت‌های صنعتی و محیط‌زیستی، تأمین آب آشامیدنی مراکز جمعیتی به‌ویژه 58 روستای پایین‌دست این سد است.

فرماندار تویسرکان افزود: با توجه به روان‌آب موجود در منطقه، احداث این سد توجیه اقتصادی دارد که اجرای آن از سال 96 آغاز شده و در یک سال گذشته شتاب بیشتری گرفته است.

افشاری ادامه داد: با توجه به اهمیت سد خرم‌رود به‌عنوان طرح اولویت‌دار وزارت نیرو از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان همدان، 500 میلیارد تومان برای تکمیل این سد اختصاص یافته است.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز این طرح از محل ماده 56 قانون اختصاص یافت و شرکت زیرمجموعه وزارت نیرو کارفرما و مجری این طرح است.

 

شناسه خبر 58659