شناسه خبر:58617
1401/5/19 09:49:15

فرماندار اسدآباد از زیر بار ترافیک رفتن پروژه کنارگذر اسدآباد در اربعین سال جاری خبر داد.

حسین‌علی شرکائی در جمع خبرنگاران و فعالان عرصه فضای مجازی اظهار کرد: این پروژه از سفر ریاست‌جمهوری دارای 120 میلیارد تومان اعتبار بوده و با توجه به اینکه در اربعین امسال حداقل 5 تا 6 میلیون نفر زائر از ایران به عتبات عالیات سفر خواهند داشت و 60 تا 70 درصد مسیر این زائران از مسیر اسدآباد خواهد بود، این پروژه در اربعین سال جاری زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی با اشاره به این پروژه 12 ساله شهرستان، تصریح کرد: احتمال افتتاح و بهره‌برداری این طرح در هفته دولت وجود خواهد داشت.

شرکائی در ادامه از پیش‌بینی راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان در پاییز امسال خبر داد و یادآور شد: طرح راکد 14 ساله کشتارگاه صنعتی طیور اسدآباد برای راه‌اندازی و احیا با پیگیری‌های صورت‌گرفته شهرستان و سازمان جهادکشاورزی استان به اتحادیه مرغداران گوشتی استان واگذار شده تا با مشارکت اتحادیه شرکت‌های تعاونی استان و صندوق توسعه کشاورزی استان‌ نسبت به تکمیل و راه‌اندازی آن اقدام کنند.

وی گفت: این کشتارگاه صنعتی طیور با اشتغال‌زایی برای 100 نفر و با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد تومان با پیگیری‌های انجام‌شده براساس پیش‌بینی‌ها، تا پاییز امسال وارد چرخه تولید و فعالیت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین در رابطه با احداث بیمارستان جدید امیرالمؤمنین اسدآباد یادآور شد: این پروژه دارای هشت میلیارد تومان اعتبار ملی بوده و پیگیر آن هستیم تا عملیات اجرایی طرح فوق هرچه زودتر شروع شود.

وی همچنین با اشاره به احداث پردیس سینمایی اسدآباد هم بیان کرد: این طرح یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل وزارت ارشاد دارای اعتبار بوده و شهرداری برای اختصاص مابقی اعتبار آن دارای مشکلات اعتباری است و قادر به هزینه 40 میلیارد تومان برای این طرح نخواهد بود که به همین منظور برای مرتفع شدن مشکل طی جلسه‌ای قرار بر آن است تا از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث این طرح استفاده شود؛ ضمن اینکه اختلاف ملکی بین فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با مکان طرح، درحال مرتفع شدن است.

در پایان از خبرنگاران و فعالان عرصه مجازی این شهرستان توسط فرماندار اسدآباد به‌مناسبت 17 مردادماه سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار تجلیل و قدردانی شد.

شناسه خبر 58617