شناسه خبر:58608
1401/5/19 09:35:02

فرماندار شهرستان بهار گفت: طی حادثه نشت گازی که در یکی از کشتارگاه‌های بهار اتفاق افتاد، پنج نفر مسموم شدند و متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داد.

 

روح‌الله نباتی درخصوص حادثه یکی از کشتارگاه‌های شهرستان بهار اظهار کرد: شب گذشته حوالی ساعت 9 شب مطلع شدیم در کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان بهار نشت گاز بوده و چند نفر دچار مسمومیت شدند.

وی ادامه داد: گاز آمونیاک در تمام صنایع برای خنک‌کنندگی استفاده می‌شود که این موضوع در تمام کشتارگاه‌های کشور روال است و در این کشتارگاه نیز برای سیستم خنک‌کنندگی استفاده می‌شود.

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه یکی از کارگران درحال تعمیر بخشی از لوله بوده که به‌یک‌باره فشار سیستم بالا و پایین و درنتیجه یکی از لوله‌ها دچار ترکیدگی می‌شود، گفت: همین اتفاق باعث نشت گاز آمونیاک شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه 6 نفر از کارگران دچار مسمومیت می‌شوند، افزود: متأسفانه یکی از کارگران به‌خاطر نزدیکی به لوله گاز دچار مسمومیت شدید شده و جان خود را از دست می‌دهد و پنج نفر نیز به‌خاطر مسمومیت راهی بیمارستان می‌شوند.

نباتی با تأکید بر اینکه انفجاری در کار نبوده زیرا این گاز قابلیت انفجار نداشته و فقط نشت سریعی دارد، ابراز کرد: درحال حاضر وضعیت عادی است و جلوی نشتی نیز گرفته شده، اما آثار بوی گاز مقداری مانده که درحال برطرف شدن است.

 

شناسه خبر 58608