شناسه خبر:58521
1401/5/13 08:44:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: 34 هکتار زمین پس گرفته شده از افرادی که بیش از یک دهه نتوانستند فعالیت تولیدی درآن انجام دهند اکنون در شهرک‌های صنعتی استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران و متقاضیان جدید است.

احمد خسروی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه طی یکی، دو سال اخیر بحث ساماندهی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی استان آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون 278 فقره پرونده در این راستا در مراجع قضائی تشکیل شده است.

وی نتیجه تشکیل این پرونده‌ها را تعیین تکلیف زمین‌های صنعتی راکد خواند و اضافه کرد: از این تعداد با همکاری مراجع قضائی 85 فقره پرونده به دلیل عدم فعالیت متقاضی، خلع ید و فسخ شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان افزود: در نتیجه این اقدامات و فعالیت‌های انجام شده، 34 هکتار زمین صنعتی آزادسازی شده و آماده واگذاری به متقاضیان و سرمایه‌گذاران جدید است.

خسروی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین قطعات در شهرک صنعتی سقز با 2.7 هکتار بود که قرارداد آن فسخ و با توجه به قطعه‌بندی جدید، در حال آماده‌سازی برای واگذاری به 15 سرمایه‌گذار (که از سوی ستاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به شرکت شهرک‌ها معرفی شده‌اند) هستیم و در کنار این 15 واحد، هشت واحد 200 متری هم برای احداث واحدهای کارگاهی در سقز آماده خواهد شد.

وی از دیگر برنامه‌های این شرکت را ممانعت از تغییر کاربری فضای صنعتی در شهرک‌های صنعتی خواند و یادآور شد: در این راستا برنامه منسجمی در استان با نظارت سازمان بازرسی و قوه قضائیه به اجرا درآمده که در نتیجه آن از هفته گذشته تاکنون 43 مورد پرونده تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اظهار کرد: ماهیت شهرک‌های صنعتی تولیدی است بنابراین هر فردی اقدام به کار غیرتولیدی در این شهرک‌ها کند ابتدا به او اخطار داده می‌شود تا نسبت به جمع‌آوری فعالیت خود اقدام کند سپس در صورت عدم تمکین، از طریق مراجع قضائی وارد عمل می‌شویم.

خسروی از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های این شهرک را تعیین تکلیف اسناد شهرک‌های صنعتی و انتقال آن به اسم شرکت شهرک‌های صنعتی استان خواند و گفت: تیرماه سال جاری 276 هکتار از اراضی شهرک صنعتی چهار سنندج و قروه سه به نام شرکت شهرک‌های صنعتی صادر شد.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال 1370 به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شد و تاکنون به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در 12 شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، 1488 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 720 واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم 12 هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

شناسه خبر 58521