شناسه خبر:58464
1401/5/12 08:34:09
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

نهضت کربلا، یک رسانه پویا و ماندگار است

سپهرغرب، گروه فرهنگی - مینو جعفری ممتاز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) یک رسانه پویا و ماندگار است که با گذشت زمان نه‌تنها از اهمیتش کم نمی‌شود، بلکه بر حلاوت آن روزبه‌روز افزوده می‌شود.

مسعود ویژه به‌مناسبت فرا رسیدن هفته خبرنگار همراه جمعی از اصحاب رسانه همدان با حضور در گلزار شهدا، با این دلاورمردان تجدید پیمان کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم اظهار کرد: نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) یک رسانه پویا و ماندگار است که با گذشت زمان نه‌تنها از اهمیتش کم نمی‌شود، بلکه بر حلاوت آن روزبه‌روز افزوده می‌شود و این موضوع را در راهپیمایی اربعین شاهد هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه واقعه کربلا از ابعاد مختلف قابل بحث است، گفت: شهدایی که امروز در محضرشان هستیم و برای تجدید پیمان با آنان آمدیم و ادامه‌دهنده راهشان هستیم، در امتداد مسیر حضرت زینب (س) حرکت کردند که بعد از شهادت امام حسین (ع) این رسالت را به‌عهده گرفتند و پیام‌ عاشورا را به آیندگان منتقل کردند.

وی عنوان کرد: ما در دوران نابرابری رسانه‌ای در دنیا هستیم و شما خبرنگاران در این دوران جنگ رسانه‌ای، رسالت زینبی به‌عهده دارید و امیدوارم که بتوانیم در این مسیر به معنای واقعی پیام شهدا را که در امتداد شهدای کربلا بودند، انتقال دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: شما خبرنگاران باید پیام‌ انقلاب اسلامی را به نسل آینده و دنیا مخابره کنید و رسالت شما رسالت زینب‌گونه است و در این روز از شهدای انصارالحسین (ع) مدد می‌خواهیم که در ادامه مسیر دست ما را بگیرند.

رئیس شورای اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان همدان نیز در ادامه با اشاره به مغفول ماندن تعدادی از شهدای مؤثر در ادوار مختلف انقلاب اسلامی مانند شهید حسین شاه‌حسینی فرمانده عملیات سپاه همدان و شهیدان اسلامیان، گفت: رسالت رسانه این است که با برجسته کردن گزینشی شهدا مقابله کند.

حسین صادقیان در ادامه با بیان خاطره‌ای از شهید مسعود اسلامیان که با گذشت و عفو شکنجه‌گر خود در دادگاه انقلاب موجب تحول و هدایت اعضای خانواده ساواکی شد، افزود: نام این مبارز انقلابی شکنجه‌دیده حتی در کتاب شهیدان همدان ذکر نشده‌ است.

وی در پایان سخنانش بر ضرورت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تأکید و خاطرنشان کرد: ضمن تجلیل از همه شهدا و ایثارگران، باید غبار فراموشی را از چهره شهدایی که نادیده گرفته شدند، پاک کنیم.

  جهاد تبیین وظیفه خبرنگاران است

در ادامه مسئول بسیج رسانه استان همدان نیز با بیان اینکه اصل عاشورا و رسالتی که حضرت زینب (س) به دوش گرفته مسئله جهاد تبیین بود، اظهار کرد: هفته خبرنگار امسال مصادف با ایام محرم شده و جهاد تبیین از وظایف خبرنگاران است.

ناصر قوامی بیان کرد: قطعاً هر جنبنده‌ای تکیه‌گاهی در این دنیا دارد و حتماً تکیه‌گاه همه ما خداوند است و شهدا راهی جهت تقرب به پروردگار متعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، شهدا همچون ستاره‌ای در آسمان می‌درخشند و راه را به ما نشان می‌دهند و به قلم ما توجه دارند و ما راه آنان را پیدا می‌کنیم.

مسئول بسیج رسانه استان همدان با اشاره به شخصیت والای سردار شهید همدانی، گفت: یکی از ویژگی‌های مؤمنان واقعی این است که در راه اسلام جان و مال خود را وقف می‌کنند و شهدایی همچون سردار شهید همدانی هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب، برای دین خدا هجرت کردند و درنهایت گذرنامه ورود به بهشت را از حضرت زینب (س) در روز عاشورا دریافت کردند.

شناسه خبر 58464