شناسه خبر:58461
1401/5/12 08:30:06

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه نظارت و کنترل جدی بر روند اختصاص و اعطای تسهیلات مرتبط با جوانان بسیار ضروری است، گفت: قرار دادن این تسهیلات در اختیار نهادهای دولتی نه‌تنها مشکلی از جوانان رفع نمی‌کند، بلکه منجر به آسیب هم می‌شود.

حسن رضانیا روز سه‌شنبه در نخستین جلسه سامان‌دهی امور جوانان استان همدان با اشاره به اینکه جوانان بازوان اجرایی و قدرتمند دولت هستند، اظهار کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به رفع معضلات و مشکلات مرتبط با نسل جوان و نوجوان جامعه دارد و اقدامات و بسترسازی‌های مناسب در این زمینه را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه تقسیم وظایف برای پیشگیری از هدررفت منابع بسیار مهم است، تصریح کرد: با توجه به افزایش میزان وام ازدواج که 120 تا 150 میلیون تومان درنظر گرفته شده، بانک‌های عامل باید شرایط و روند اعطای این تسهیلات به زوج‌های جوان را تسهیل و تسریع کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان در سال گذشته جایگاه 17 کشوری به‌لحاظ ثبت واقعه ازدواج و رتبه 20 به‌لحاظ آمار طلاق را داشته است، افزود: نرخ ازدواج استان در سال 1400 نسبت به سال قبل از آن 3.7 درصد افزایش و آمار واقعه نیز طی این مدت چهار درصد کاهش داشته است.

ادامه مطلب را در سایت روزنامه سپهرغرب به نشانی  مطالعه کنید.

شناسه خبر 58461