شناسه خبر:58433
1401/5/11 08:45:56
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

مرز خسروی آماده تردد زائران اربعین است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: ابتدای سال‌ جاری در راستای تسهیل سفر زائرین به عتبات عالیات در ایام اربعین برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

داریوش باقرجوان در سفر یک‌روزه خود به استان کرمانشاه از پایانه مرزی خسروی و پرویزخان بازدید کرد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال‌ جاری در راستای تسهیل سفر زائرین به عتبات عالیات در ایام اربعین برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بنا به وظایف ذاتی این سازمان در کمیته حمل‌ونقل و سوخت انجام شده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: در حوزه زیرساخت‌های محورهای مواصلاتی و ایمن‌سازی آن‌ها و نیز آمادگی مجتمع‌های خدمات رفاهی در بین مسیرهای تردد و تجهیز پایانه‌های مرزی کارهای خوبی انجام شده یا در دست انجام است.

وی از آماده‌سازی مسیرهای تردد زوار اربعین خبر داد و گفت: اقدامات نرم‌افزاری گسترده‌ای برای گسیل ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کنار زائرینی که با وسایل شخصی خود تردد می‌کنند، انجام شده است.

باقرجوان تصریح کرد: کرمانشاه ازجمله استان‌هایی است که مرز آن برای تردد زائرین معرفی شده و بر این اساس درحال آماده‌سازی مرز خسروی هستیم و سفر ما به کرمانشاه نیز در همین راستا است.

وی خاطرنشان کرد: از روزهای گذشته نقایص و مشکلات مرز خسروی بررسی شده است که با توجه به شرایط و اعتبارات تخصیص داده‌شده، این نواقص برطرف و نقاط قوت هم تقویت می‌شود تا در اربعین 1401 این مرز در کنار سایر مرزها پویا و فعال باشد.

باقرجوان افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درصدد است زائرین اربعین بتوانند به‌راحتی و با سهولت سفر کنند و با ایمنی کامل به منازل بازگردند.

مدیرکل دفتر حمل‌‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: پارکینگ ‌ها برای افرادی که با وسایل نقلیه شخصی سفر می‌کنند، مشخص است و برای ناوگان حمل‌ونقل هم تدارک پارکینگ لازم دیده شده است.

باقرجوان اظهار کرد: بنا به ذات پایانه مرزی خسروی جابه‌جایی زوار اربعین در دو مقطع شامل یک مقطع بین مرز خسروی و شهرستان کرمانشاه و مقطع دیگر از کرمانشاه به اقصی نقاط کشور انجام می‌شود.

باقرجوان عنوان کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر هم موظف هستند، سرویس‌های فوق‌العاده‌ای را در روزهای اربعین از سراسر کشور به مقصد کرمانشاه و از کرمانشاه به مقصد خسروی و همچنین از مبدأ خسروی به داخل کشور و شهر کرمانشاه ارائه دهند‌.

وی تصریح کرد: اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که از ناوگان ون، مینی‌بوس و سواری کرایه استفاده خواهیم کرد تا زائرین با سرعت وارد کشور شوند.

باقرجوان افزود: در راستای اقدامات مربوط به تجهیز زیرساخت‌ها و ایمن‌سازی تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان برای مرزهای اربعین درنظر گرفته و بخشی از آن هزینه شده است، علاوه‌بر آن اعتبارات مورد نیاز با توجه به تأکید معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری مبنی بر عدم وجود مشکل اعتباری با لحاظ قوانین و مقررات، تخصیص خواهد یافت تا بهترین شرایط را در زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پایانه‌های مرزی کشور داشته باشیم و زائرین به سلامت سفر خود را انجام دهند.

مدیرکل دفتر حمل‌‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: طی بازدید انجام‌شده توسط مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان مشخص شد در پایانه مرزی خسروی زیرساخت‌ها فراهم شده است‌.

وی افزود: اعتبارات مورد نیاز در حوزه داخلی و مناسب‌سازی پایانه‌ها، منظرآرایی پایانه‌ها، نصب پرچم و اِلمان‌های مختلف و شرایط داخلی پایانه‌های مرزی و تعبیه سرویس‌های بهداشتی و هرآنچه درباره سیستم‌های صوتی و غیره نیاز بود، مورد تصمیم‌گیری قرار گرفت و اعتبارات آن لحاظ شد.

باقرجوان ابراز کرد: امیدواریم در روزهای آینده استان کرمانشاه بتواند با سرعت کار خود را انجام دهد و مشکل خاصی در ایام اربعین نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: تصمیم‌گیری درباره سفر با ناوگان عمومی هم انجام شد و ناوگان عمومی حمل‌ونقل به‌منظور جابه‌جایی زوار، در میدان مجاور پایانه مرزی مستقر خواهد شد.

باقرجوان افزود: همچنین درباره نصب تابلو قیمت‌ها و نظارت بر مبالغ دریافتی توسط شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر و ناوگان مسافربری براساس توضیحات ارائه‌شده اقدام می‌شود تا زائرین با ایمنی بیشتر و مبالغ پرداختی مناسب تردد کنند.

شناسه خبر 58433