شناسه خبر:58326
1401/5/9 08:37:25

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از اختصاص سهمیه اقلام اساسی هیئت‌های مذهبی خبر داد و گفت: سهمیه هر شهرستان را براساس نیازی که تبلیغات اسلامی اعلام کند، تخصیص خواهیم داد.

داریوش سرحدی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی و مواکب با مراجعه به تبلیغات اسلامی شهرستان خود درخواست‌های هیئت خود را اعلام کنند، اظهار کرد: در سال‌ جاری یک‌هزار و 44 تُن برنج، 626 تُن مرغ، 626 تُن شکر و 104 تُن گوشت برای سهمیه هیئت‌های مذهبی و مواکب استان همدان در ایام محرم درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: هر شهرستانی مباشر مورد تأیید جهاد کشاورزی و تبلیغات اسلامی باشد را به جهاد کشاورزی معرفی می‌‎کند که خوشبختانه تاکنون اکثر شهرستان‌ها مباشر خود را دعوت کرده و حواله گرفتند.

سرحدی درباره وضعیت مرغ در بازار همدان نیز بیان کرد: خوشبختانه مشکلی در زمینه مرغ در بازار نداریم و براساس نیاز استان تولید انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از زمانی که قیمت مرغ افزایش یافت تاکنون در استان همدان پایین‌تر از قیمت مصوب عرضه می‌شود، یادآور شد: قیمت مصوب مرغ 59 هزار و 800 تومان بوده، اما در بازار پایین‎‌تر از این میزان است.

رئیس توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در جوجه‌ریزی مشکلی نیست، تصریح کرد: جوجه‌ریزی‌ها رصد می‌شود و تولید به اندازه کافی صورت گرفته است.

سرحدی با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ نیز پایین‌تر از قیمت مصوب است، گفت: قیمت مصوب تخم‌ مرغ کیلویی 39 هزار و 800 است، اما متأسفانه در سطح خُرده‌فروشی به‌صورت دانه‌ای فروخته می‌شود.

شناسه خبر 58326