شناسه خبر:58275
1401/5/8 08:32:46

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر نیرو در حاشیه سفر هیئت دولت به استان همدان با حضور در فامنین از نیروگاه شهیدمفتح و بیمارستان امام حسن (ع) این شهرستان بازدید کرد.

علی‌اکبر محرابیان که به نمایندگی از هیئت دولت در سفر استانی به همدان در شهرستان فامنین حضور یافته بود، در ادامه برنامه خود ظهر روز پنج‌شنبه از بیمارستان امام حسن (ع) شهرستان فامینن بازدید کرد.

در این برنامه از بیمارستان درحال تکمیل امام حسن (ع) بازدید شد و از نزدیک روند رسیدگی به مراجعین و بیماران این مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر نیرو از پیگیری‌های لازم به‌منظور جذب اعتبارات جهت تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز به‌منظور ارائه خدمات مطلوب و کیفی به مردم این شهرستان خبر داد.

بیمارستان امام حسن (ع) فامنین با وسعت 20 هزار متر مربع در سال 1385 تأسیس شده است که بخش‌های مختلف درمانی طی ماه‌های آینده به آن افزوده خواهد شد.

 بازدید وزیر نیرو از روند اجرایی پروژه‌های مسکن ملی در فامنین

وزیر نیرو در ادامه برنامه سفر خود در شهرستان فامینن از روند اجرای پروژه مسکن ملی این شهرستان بازدید کرد.

محرابیان به‌منظور بررسی آخرین وضعیت مسکن مهر فامنین از نزدیک واحدهای مسکن مهر این شهرستان را که با کم‌لطفی متقاضیان روبه‌رو شده و اکنون در قالب مسکن ملی درحال اجرا است، مورد بررسی قرار داد و بر حل مشکلات تکمیل این پروژه تأکید کرد.

در این شهرستان 338 واحد مسکن مهر ساخته شده که درحال تکمیل است.

 بازدید وزیر نیرو از نیروگاه شهیدمفتح

در ادامه برنامه وزیر نیرو که با هدف اطلاع از آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه‌‌تمام و در دست اقدام صنعت ‌آب و برق انجام شد، وی با حضور در نیروگاه شهیدمفتح از روند احداث برج خنک‌کن واحد شماره دو این نیروگاه بازدید کرد.

برج خنک‌کن واحد شماره دو نیروگاه شهیدمفتح تاکنون بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با بهره‌برداری از این برج شاهد صرفه‌جویی 85 درصدی مصرف آب در این واحد 250 مگاواتی خواهیم بود.

انتقال پساب تصفیه‌شده شهر همدان به نیروگاه شهیدمفتح برای نخستین‌بار در کشور و احداث برج خنک‌کن واحد شماره یک و دو این نیروگاه، ازجمله پروژه‌هایی است که احداث و بهره‌برداری از آن‌ها، نیاز نیروگاه به منابع آب‌های زیرزمینی را برطرف کرده است.

نیروگاه شهیدمفتح متشکل از چهار واحد 250 مگاواتی جمعاً به ظرفیت یک‌هزار مگاوات، نقش مهمی در تأمین انرژی الکتریکی شبکه برق کشور دارد.

شناسه خبر 58275