شناسه خبر:58141
1401/5/4 08:39:20
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان اعلام کرد:

افزایش 71 درصدی اظهارنامه‌های مالیاتی

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اعلام اینکه امسال تعداد 108 هزار و 368 فقره اظهارنامه دریافت کرده‌ایم و این رقم نسبت به سال گذشته حدود 71 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: مالیات ابرازی سال گذشته حدود 36 میلیارد تومان بود که با توجه به نحوه عملکرد سازمان و لینک شدن ابزارهای پرداخت به پرونده مالیاتی، امسال حدود 400 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان همدان، وجیه‌اله ذکوری افزود: از این تعداد اظهارنامه دریافتی حدود 78 هزار فقره آن به‌صورت توافقی و تبصره ماده 100 دریافت شده و حدود 29 هزار فقره نیز اظهارنامه عادی که مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: حدود 47 هزار فقره از اظهارنامه‌های دریافتی با عدد صفر مورد پذیرش قرار گرفته که این رقم حدود 60 درصد از اظهارنامه‌های دریافتی را شامل می‌شود.

ذکوری خاطرنشان کرد: ما از تراکنش مالیات نمی‌گیریم، بلکه از حجم فعالیت مالیات می‌گیریم و سابقه را لحاظ نمی‌کنیم؛ چراکه هدف ما اجرای عدالت است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در پایان افزود: دو کار مهم در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار دارد، یکی صدور مفاصاحساب الکترونیکی که از اول شهریورماه اجرایی خواهد شد و دوم ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی بوده که از اول مهرماه تمامی ابلاغ‌ها به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

شناسه خبر 58141