شناسه خبر:58139
1401/5/4 08:32:50

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار فامنین گفت: دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان همدان و تصویب اجرای پروژه‌های اقتصادی و افتتاح طرح‌های عمرانی به‌طور قطع منجر به بروز تحولی اساسی در حوزه ایجاد اشتغال به‌ویژه در شهرستان فامنین می‌شود.

صمد جلیلوند روز دوشنبه افزود: منطقه ویژه جهان‌آباد و ناحیه صنعتی نگارخاتون دو طرح مهم و کلیدی اقتصادی و تولیدی شهرستان فامنین است که با اجرایی شدن آن‌ها، زمینه اشتغال به کار مستقیم بخش قابل توجهی از جوانان تحصیل‌کرده و جویای کار را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی شهرستان فامنین، دیم است که کاهش بارش‌ها و خشک‌سالی موجب اُفت میزان تولید محصولات کشاورزی شده و بنابراین توجه جدی به بخش صنعت در راستای اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد پایدار برای اهالی این منطقه بسیار مهم و ضروری است.

فرماندار فامنین تصریح کرد: در حوزه اقتصاد و صنعت، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز ناحیه صنعتی نگارخاتون با 80 واحد صنفی مستقر و همچنین توسعه 50 هکتاری این ناحیه صنعتی به‌عنوان طرح‌های مهم این شهرستان در جریان سفر هیئت دولت، پیشنهاد شده است.

جلیلوند گفت: یکی از مطالبات صنوف شهرستان فامنین ایجاد مجتمعی مناسب و دارای امکانات مطلوب برای استقرار واحدهای صنفی درحال فعالیت است که امید می‌رود این موضوع در جریان سفر هیئت دولت به این استان، بررسی و عملیاتی شود.

به گفته وی همچنین کمبود و کاهش منابع آبی ضرورت توجه به کشت‌های کم‌آب‌بر را بیشتر کرده است که در این راستا ایجاد مجتمع گلخانه‌ای 26 هکتاری در این شهرستان پیش‌بینی و کار مطالعاتی آن نیز انجام شده که تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح نیز از مطالبات و نیازهای اصلی شهرستان است.

فرماندار فامنین با بیان اینکه شهرستان دارای قنات‌های زیادی است، افزود: تأمین اعتبار برای لایروبی و ایمن کردن قنوات و ایجاد استخر ذخیره آب به‌منظور استفاده از آب ذخیره‌شده در فصول گرم و مواقع بحرانی در این شهرستان نیز یک ضرورت است که امیدواریم یکی از برکات و دستاوردهای سفر دولت به استان همدان نیز تحقق این مهم باشد.

جلیلوند اظهار کرد: درحال حاضر 19 روستای شهرستان فامنین با استفاده از تانکرهای سیار، آب‌رسانی می‌شوند که رفع این مشکل و تأمین آب مصرفی پایدار این منطقه نیز مستلزم راه‌اندازی مجتمع آب‌رسانی در بخش «پیشخور» است؛ این موضوع را نیز در جریان سفر استانی دولت به شهرستان پیگیری می‌کنیم.

فرماندار فامنین گفت: حدود 70 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی این مجتمع اختصاص یافته و کار مطالعاتی آن نیز توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شده است.

شناسه خبر 58139