شناسه خبر:58132
1401/5/4 08:25:07

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان مهارت‌آموزی را یکی از عوامل ایجاد اشتغال پایدار در جامعه دانست و گفت: آموزش‌های مهارتی در استان متناسب با بازار کار ارائه می‌شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه‌ای استان همدان، «وهب مختاران» هم‌زمان با هفته ملی مهارت و در راستای توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی در دیدار با فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه آموزش در محیط واقعی کار به‌دلیل ارتباط مستقیم با بازار کسب‌وکار از بهترین آموزش‌های مهارتی است، افزود: طبق آمارها 80 درصد مهارت‌آموزان در کارگاه‌های آموزشی محیط واقعی کار پس از فراگیری مهارت، صاحب شغل می‌شوند.

وی برگزاری دوره‌های مهارتی را مبتنی بر نیاز روز و بازار کار برشمرد و اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از تعامل با کارآفرینان استقبال کرده و چنانچه شخصی ایده کارآفرینی در کنار آموزش داشته باشد، می‌تواند به مراکز این اداره کل در استان مراجعه کند.

   افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان نهاوند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان همچنین در آیین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی شهرستان نهاوند با اظهار خرسندی از دستاوردهای مهارت‌آموختگانی که امروز نقش تولیدکننده و کارآفرین را دارند، گفت: فرد ماهر همیشه و در همه ابعاد زندگی موفق خواهد بود.

مختاران حضور کارآفرینان را در کارگاه‌های آموزشی و تولیدی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از مزیت‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برشمرد و افزود: فراگیری آموزش‌های مهارتی، زمینه‌سازی برای حضور مؤثر و موفق افراد در بازار کار است.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه نتیجه آموزش‌های مهارتی مؤثر در این نمایشگاه به وضوح دیده می‌شود، ابراز کرد: دستاوردهای مهارت‌آموختگان نشان از آموزش مفید و مؤثر دارد.

فرماندار نهاوند نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از عوامل مؤثر در ایجاد اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای درخصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات مؤثری انجام داده است.

«ضرغام احمدوند» همچنین اقدامات و خدمات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را همسو و همگام با شعار سال برشمرد و افزود: با توجه به موقعیت شهر نهاوند آموزش‌های مهارتی در حوزه گردشگری و هتل‌داری تأثیر چشمگیری در رشد اقتصاد و ایجاد اشتغال در این شهر دارد.

هم‌زمان با هفته ملی مهارت و با مشارکت اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، اداره کل بهزیستی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، بنیاد ایران‌شناسی و شورای اسلامی شهر نهاوند افتتاح شد.

استان همدان دارای 22 مرکز و شعبه دولتی و 198 آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

شناسه خبر 58132