شناسه خبر:58131
1401/5/4 08:24:08
پروژه‌های راه و شهرسازی همدان نیازمند تأمین اعتبار؛

کنارگذر غربی اعتبار می‌خواهد

سپهرغرب، گروه خبر: پروژه‌های راه و شهرسازی همدان که اغلب به‌کُندی پیش می‌رود، فقط با تأمین اعتبار می‌توانند زودتر به نتیجه برسند که امیدواریم در سفر هیئت دولت این مهم محقق شود.

در آستانه سفر ریاست‌جمهوری به همدان، چندین پروژه عمرانی از اهمیت بالایی برخوردار است که می‌طلبد هیئت دولت در سفر به همدان توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشد.

برخی از این پروژه‌ها به قدری اهمیت دارد که می‌تواند شهر گردشگری همدان را یک گام جلوتر پیش برده و تحول بزرگی در آن ایجاد کند؛ به‌طوری که کاهش بار ترافیکی و امنیت جاده‌ای یکی از مقوله‌های ارزشمند در این ارتباط است.

کنارگذر غربی همدان به طول 27 کیلومتر است که از طول کل مسیر 18 کیلومتر دو لایه آسفالت و 13 کیلومتر سه لایه آسفالت انجام شده و مابقی درحال احداث ابنیه فنی و خاک‌ریزی و روسازی است.

اکنون اجرای تقاطع جاده طاهرلو و کنارگذر غربی همدان به‌صورت زیرگذر درحال اجرا است و پیشرفت فیزیکی پروژه 78 درصد بوده که با تخصیص اعتبار در سفر ریاست‌جمهوری پروژه زودتر به نتیجه خواهد رسید.

در کنارگذر اسدآباد اجرای مجموع 20 هزار و 100 متر آسفالت لایه دو، 20 هزار و 100 متر لایه رویه، اجرای 20 هزار و 100 متر لایه‌های روسازی شامل بیس و ساب بیس و اجرای 38 دهنه جوی کشاورزی واقع در مسیر احداثی صورت گرفته است که درصورت جابه‌جایی لوله‌های آبیاری فضای سبز شهرداری اسدآباد، پروژه قابل افتتاح است.

خسارت لوله‌ها حدود سه ماه پیش به‌طور کامل به شهرداری پرداخت شده و متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی از سوی شهرداری اسدآباد صورت نگرفته است.

ایستگاه راه‌آهن همدان واقع در محور تهران- همدان- سنندج با موقعیت جغرافیایی شمال شرقی شهر همدان هم‌جوار با رباط شورین و در فاصله 12 کیلومتری مرکز شهر همدان و 8.5 کیلومتری جاده کمربندی تهران - همدان است.

این ایستگاه به‌عنوان شاهراه اتصال خط سراسری راه‌آهن به منطقه غرب است و همچنین خدمات مسافری برای استان و شهرستان‌های هم‌جوار دارد که درحال حاضر با توجه به وجود مشکلات مالی و کُندی روند تأمین منابع مالی، با وجود پیشرفت فیزیکی 60 درصد پروژه، عملیات اجرایی با راندمان کم درحال انجام است که امیدواریم با تأمین اعتبار، پروژه زودتر به سرانجام برسد.

تعریض مسیر ایستگاه همدان با پیشرفت فیزیکی 90 درصد و اجرای دو کیلومتر آسفالت از کیلومتر دو و چهار درحال انجام است که نیازمند توجه هیئت دولت به این پروژه بوده تا زودتر بهره‌برداری شود.

شناسه خبر 58131