شناسه خبر:58048
1401/5/2 08:53:42

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: پیگیری‌های لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی شهرهای همدان با کربلای معلا در راستای توسعه گردشگری مذهبی و رونق اقتصادی، درحال انجام است.

اکبر کاوسی‌امید روز شنبه در کمیته سرمایه‌گذاری مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان افزود: در سفر اخیر برخی از اعضای شورای اسلامی شهر به کربلای معلا از شهردار این شهر برای سفر به همدان و انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو شهر دعوت کردیم.

وی افزود: این تصمیم در راستای پیشبرد دیپلماسی شهری و رونق گردشگری مذهبی انجام می‌شود و معتقدیم همدان به‌عنوان شهر دارالمؤمنین و مجاهدین با داشتن امامزاده‌هایی مانند شاهزاده حسین (ع)، امام‏زاده اسماعیلی بن موسی (ع) و امامزاده عبدالله (ع) می‌تواند به‌عنوان مقصد مهم گردشگری مذهبی مطرح شود.

کاوسی‌امید با بیان اینکه دبیرخانه خواهرخواندگی همدان با شهرهای مختلف در سازمان فرهنگی شهرداری همدان راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: مدیران شهری همدان به‌لحاظ نزدیکی و قرابتی که با مردم عراق به‌ویژه با شهرهای مذهبی ازجمله کربلای معلا دارند، به دنبال خواهرخواندگی و بهره‌مندی از این ظرفیت‌ هستند.

وی ادامه داد: خارج از دیپلماسی سیاسی بین دو کشور ایران و عراق، دیپلماسی شهری نیز باید بین شهرهای همدان و کربلا شکل بگیرد تا از توانمندی‌های این شهرها برای رشد و توسعه دوجانبه استفاده شود.

کاووسی امید افزود: درصورت انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی شهرهای همدان و کربلا، این امر می‌تواند درآمدزایی مناسبی را برای همدان و طرف مقابل ایجاد کند.

وی اظهار کرد: حدود 35 درصد گردشگران خارجی ایران از کشور عراق هستند که مقصد گردشگری آن‌ها شهرهای مشهد و قم است و هدف ما در این امر جذب این گردشگران به همدان به‌عنوان مقصد سوم گردشگری آن‌ها است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رونق اقتصادی درآمدهای پایدار شهری را نیز به دنبال دارد، گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ازجمله راهکارهای اساسی برای معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای همدان است که می‌توان از تجار عراق برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرد.

شناسه خبر 58048