شناسه خبر:58036
1401/5/2 08:37:29

سپهرغرب، گروه شهر: شهرداری هامبورگ طرح جدیدی را به راه انداخته که براساس آن، تمام شناورهایی که با سوخت دیزلی کار می‌کنند با انواع الکتریکی جایگزین می‌شوند. برای صاحبان قایق‌هایی که بودجه لازم برای جایگزینی یا تبدیل کشتی‌های خود را به انواع الکتریکی ندارند، یارانه ارائه داده می‌شود.

مقامات هامبورگ در نوزدهم ژوئیه طرح جدیدی را تصویب کردند که طبق آن، همه کشتی‌هایی که در رودخانه و دریاچه آلستر حرکت می‌کنند در آینده نزدیک به موتورهای الکتریکی مجهز خواهند شد. این طرح، ترکیبی از ابتکارات از گسترش زیرساخت شارژ در امتداد اسکله‌های شهر گرفته تا طرح بودجه برای تبدیل قایق‌های دیزلی به برقی را پوشش خواهد داد.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که نخستین اقدامات ملموس در یکم ژانویه 2025 اجرا خواهد شد و انتظار می‌رود تردد تمام شناورها در آلستر تا سال 2030 کاملاً برقی شود. مقامات تخمین می‌زنند که پس از تکمیل این طرح، سالانه 900 تن CO2 ذخیره شود.

این ابتکار بخشی از طرح حفاظت آب‌وهوای هامبورگ است، زیرا بخش کشتیرانی این منطقه باعث انتشار قابل توجه کربن می‌شود. در حال حاضر 240 مجوز برای شناورهای دارای موتور احتراق داخلی در منطقه آلستر وجود دارد.

یکی از ابزارهای اصلی مقامات محلی برای تغییر پویایی شهر به سمت پایداری، معرفی الزامات موتور الکتریکی برای کشتی‌های ثبت‌شده جدید است. در عین حال، مجوز کشتی‌های دارای موتور احتراق داخلی پس از یک دوره انتقالی مناسب منقضی می‌شود.

با این حال، قانونگذاران محلی ادعا می‌کنند بعضی از مردم با این انتقال آسیب خواهند دید. طبق بیانیه شهر، شرکت‌کنندگان ورزش‌های آبی به عنوان آسیب‌پذیرترین افراد معرفی شده‌اند.

مقامات در آغاز سال 2022 یک طرح بودجه را مطرح کردند که می‌تواند برای تبدیل کشتی‌های احتراقی به برقی یا خرید قایق‌های جدید استفاده شود. این شهر آمادگی دارد 70 درصد از صورتحساب را در برنامه‌های تبدیل یا جایگزینی تأمین کند. در عین حال، یارانه‌ها به 10 هزار یورو در هر تبدیل و 17 هزار و 500 یورو برای هر جایگزین محدود شده است.

شناسه خبر 58036