شناسه خبر:57985
1401/5/1 08:55:45

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی گفت: حل مشکلات بازار و بافت تاریخی اراک و گردشگری صنعتی استان مرکزی با جدیت در این وزارتخانه دنبال می‌شود.

«میثم آسوپا» روز پنجشنبه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: کمک و برنامه‌ریزی مدون برای حل مشکلات بازار تاریخی اراک و گردشگری صنعتی در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: برای بازار تاریخی اراک در حوزه میراث فرهنگی و بافت تاریخی این کلان‌شهر اعتبارات قابل توجهی پیش‌بینی شده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی گفت: خواسته اصلی مردم در این سفر مورد استقبال قرار می‌گیرد و ضرورت اصلی ما در دستگاه‌های مرتبط با میراث فرهنگی برای کمک به مشکلات این حوزه است.

آسوپا افزود: در حوزه گردشگری و ارتباط با حوزه بانکداری و تسهیلات، با نگاه پایه‌ای به رفع مشکلات و نیاز مردم نگریسته شده است.

وی اظهار کرد: درمجموع در سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی تعدادی طرح در حوزه سه‌گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد توجه قرار گرفته که فهرست این طرح‌ها در شورای اداری توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام خواهد شد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی گفت: در این سفر اعتبارات تبصره 18 به‌طور اختصاصی در شورای اداری استان با حضور رئیس‌جمهور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیش از دو هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 873 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور قرار دارند.

رئیس‌جمهور در بیست‌ونهمین سفر استانی خود روز جمعه 31 تیرماه جاری به استان مرکزی سفر می‌کند.

استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

شناسه خبر 57985