شناسه خبر:57984
1401/5/1 08:54:34

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر منطقه آزاد تجاری قصر شیرین با اعلام اینکه 79 نفر تاکنون در منطقه ویژه اقتصادی زمین دریافت کردند و با پرداخت هزینه‌هایی 82 هکتار زمین به آن‌ها واگذار شده است، گفت: هفت هزار و 223 هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی قصر شیرین در محدوده منطقه آزاد است.

«نادر نادری» روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی منطقه آزاد تجاری قصر شیرین با حضور فرماندار و نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، افزود: باید در اسرع وقت مشکل سرمایه‌گذاران را حل کنیم و این کار نیازمند جلسه‌ای با حضور استاندار کرمانشاه و ادارات مربوطه است که در آن برای این موضوع تصمیم‌گیری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قصر شیرین یک شهرستان ویژه و مهم با موقعیت بسیار راهبردی است، گفت: منطقه آزاد تجاری این شهرستان با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام‌شده شروع به کار کرد و امیدواریم که منجر به توسعه همه‌جانبه منطقه شود.

نادری افزود: بعد از شروع به کار منطقه آزاد تجاری قصر شیرین جلسات و پیگیری‌ها را با مسئولان، ادارات، اتاق بازرگانی و سرمایه‌گذاران مربوطه شروع کردیم.

وی اظهار کرد: هفته آینده جلسه‌ای با حضور رؤسای مناطق آزاد کشور و سعید محمد در تهران برگزار می‌شود و امید است با توجه به سوابق مرزهای قصر شیرین، منطقه آزاد تجاری آن گل سرسبد مناطق آزاد کشور شود.

مدیر منطقه آزاد تجاری قصر شیرین در ادامه گفت: قصر شیرین در مسیر کریدور شرق به غرب و دارای نام و نشان دیرینه با دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی، هم‌مرز با دو بخش کُردی و عربی عراق است و ظرفیت خوبی دارد.

نادری ادامه داد: توجه به ویژگی‌ها و پتانسیل‌هایی که این شهرستان دارد، می‌تواند باعث تحرک و توسعه منطقه و استان شود.

وی اضافه کرد: برای تهیه طرح جامع منطقه آزاد که بسیار حائز اهمیت است، باید مشاور آن را تعیین کنیم و تا زمانی که این طرح انجام نشود، کارها پیش نخواهد رفت.

نادری ادامه داد: منطقه آزاد ارس به‌عنوان معین این منطقه باید پای کار بیابد و بحث دیگر بودجه و اعتبارات منطقه است که باید اختصاص پیدا کند که نیازمند پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است و باید در بودجه سال 1402 لحاظ شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: تأمین زیرساخت‌های این منطقه موضوع مهم دیگری است که باید در دستور کار قرار گیرد که یکی از آن‌ها راه‌های ارتباطی، راه‌آهن و فرودگاه کوچک‌مقیاس است.

نادری افزود: یکی از خواسته‌های مردم استفاده از ظرفیت‌های این شهرستان و تبدیل آن به فرمانداری ویژه است و اکنون همراهی و همدلی خوبی در بین مسئولان شهرستان قصر شیرین وجود دارد که باید تقویت شود.

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصر شیرین 15 اردیبهشت‌ماه پارسال جاری به‌صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصر شیرین با بیش از 27 هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، دو معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این دو مرز انجام می‌شود.

شناسه خبر 57984