شناسه خبر:57981
1401/5/1 08:49:22

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: نقش بسیج کارگری در تحقق اشتغال و توسعه استان ایلام بی‌بدیل است.

حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار در جمع کارگران عضو بسیج کارگری استان ایلام به نقش بسیج کارگری در تحقق اشتغال و توسعه و اعتلای استان ایلام اشاره و اظهار کرد: نقش بسیج کارگری در تحقق اشتغال و توسعه استان ایلام بی‌بدیل است.

وی گفت: نقش اشتغال و کارآفرینی نقش مهمی در جامعه امروز است و اگر چناچه روحیه جهادی بر مجموعه‌های کارگری و تولیدی، برای غلبه کردن بر مشکلات اقتصادی حاکم باشد، این ظرفیت در کشور وجود دارد که با توجه به نیروی کار و مدیریت و منابع و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد رشد و توسعه در تولید و ایجاد اشتغال باشیم البته باید این ظرفیت‌ها تبدیل به فعلیت شود.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در استان ایلام ظرفیت اربعین یک فرصت بسیار ارزشمند و استثنایی است که باید از این فرصت در راستای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال استفاده کرد، باید روحیه جهادی حاکم شود و ظرفیت‌های استان از جمله آب و خاک و منابع خدادی که وجود دارد، بالفعل شود و در این صورت نباید بیکاری در استان داشته باشیم.

کریمی‌تبار بیان کرد: حرکتی در استان با روحیه جهادی برای تبدیل کردن استعدادهای بالقوه به فعلیت لازم است و نقش بسیج کارگران در زمینه اشتغال‌زایی و برطرف کردن موانع تولید و راه‌ندازی و احیای واحدهای تولیدی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ایجاد ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در استان یکی از رویکردهای بسیار مهم در راستای توسعه اقتصادی استان است، ابراز کرد: اگر روحیه بسیجی پای کار بیاید و از توانمندی‌هایی که در استان وجود دارد، استفاده شود، مشکلات برطرف می‌شود و البته ما در استان قبل از اینکه مشکل بیکاری داشته باشیم، مشکل فرهنگ کار داریم.

وی ابراز کرد: نیاز است که فرهنگ کار در جامعه ما حاکم شود و با توجه به زمینه اشتغالی که وجود دارد بیکاری در استان می‌تواند رفع شود، باید فرهنگ‌سازی شود که با آموزش مهارت‌ها شغل ایجاد شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: نقش بسیج کارگری این است که وضعیت موجود را تغییر داده و موانع را رفع کند و زمینه کار را فراهم کرده چراکه فضای استان، فضای خوبی برای کار کردن است و موانع باید از سر راه تولید و کار برداشته شود.

مدیرکل و رئیس بسیج کارگری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته ملی مهارت، اظهار کرد: عمده‌ترین مشکل استان، فرهنگ کار است که باید این مهم در خانواده، آموزش و پرورش و جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نورالدین الیاسی با بیان اینکه همه ما باید به آگاهی‌بخشی جهت فرهنگ کار و کارآفرینی که منجر به توسعه پایدار می‌شود کمک کنیم، افزود: برای رفع موانع تولید و اشتغال جوانان در استان، همدلی و همراهی خوبی در بین تیم اقتصادی استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 1850 میلیارد تومان از محل تبصره 16 اختصاص یافته است که با پرداخت آنان، می‌توان بخشی از مشکلات جویندگان کار مرتفع شود، گفت: تسهیلات زیادی از محل تبصره 16، 18، مشاغل خانگی و اشتغال روستایی، برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد در نظر گرفته شود.

شناسه خبر 57981