شناسه خبر:57732
1401/4/25 08:43:06

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان خطاب به مدیران اجرایی و رؤسای بانک‌های استان گفت: خود را مدیر استان بدانید نه مدیر سازمان و باید از تمام ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کنید و هر مدیری که نمی‌تواند در خدمت مردم باشد از کردستان برود‌.

اسماعیل زارعی‌کوشا در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد با بیان اینکه برای رشد اقتصادی همه باید تلاش کنیم اظهار کرد: رشد اقتصادی مؤلفه‌هایی دارد که اگر همه چرخ دندنده‌ها در کنار هم حرکت نکنند این رشد اتفاق نخواهد افتاد.

وی عنوان کرد: برخی از این مؤلفه‌ها مانند مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها دست ما نیست اما در بخشی که خودمان تأثیرگذار هستیم باید از تمام فرصت‌ها در مسیر خدمت به مردم بهره بگیریم.

استاندار کردستان حمایت همه‌جانبه از تولید و سرمایه‌گذاری را ضروری خواند و گفت: حمایت نباید در قالب شعار باشد و سرمایه‌گذار نباید پشت درب اتاق مسئولان و در بروکراسی اداری گیر کند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: حرف سرمایه‌گذاران این است که ما دنبال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کردستان هستیم و سزاوار نیست در چاله چوله‌ها بیفتیم.

وی گفت: برای دلگرم کردن سرمایه‌گذاران حاضر به هر نوع حمایتی هستیم و از مدیران انتظار داریم تمام ظرفیت‌ها را در خدمت جذب سرمایه‌گذار به نفع رونق اقتصادی و اشتغال در استان قرار دهند.

استاندار کردستان خطاب به مدیران اجرایی و رؤسای بانک‌ها هم گفت: خود را مدیر استان بدانید نه مدیر سازمان و باید از تمام ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کنید.

زارعی‌کوشا افزود: همه ما با وضعیت اقتصادی و مشکلات بیکاری جامعه آشنا هستیم باید دست تولید گرفت و بوسید و در مسیر رونق تولید تلاش جهادگونه کرد.

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به کردستان سفر خوبی بود که برکات آن را در آینده نزدیک مشاهده خواهیم کرد، گفت: از زمان‌شناسی بسیار خوب مردم تقدیر می‌کنیم امروز دولت نیاز به پشتیبانی ملت دارد و برای امیدآفرینی در جامعه باید برکات این سفر برای مردم تبیین شود.

وی اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به کردستان سرمایه‌گذاری به ارزش هفت هزار میلیارد تومان و 550 میلیون یورو مصوب شده است.

استاندار کردستان تصریح کرد: از وزیر کار درخواست 10 سرمایه‌گذاری کلان در شهرستان‌های کردستان کرده بودیم که در سفر رئیس جمهور مصوب شد.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: خام‌فروشی بزرگترین مشکل در معادن استان است که برای جلوگیری از این قضیه باید زنجیره‌های تولید متناسب با ذخایر معدنی در استان شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: برای حذف بروکراسی اداری بسته‌های آماده سرمایه‌گذاری بدون نام باید در استان تهیه و در اختیار سرمایه‌گذاران راغب به سرمایه‌گذاری در استان گذاشته شود.

استاندار کردستان تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکی موظف به اجرای 100 درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید هستند و هر مدیری که نمی‌تواند در خدمت مردم باشد از کردستان برود‌.

شناسه خبر 57732