شناسه خبر:57581
1401/4/21 09:02:42

سپهرغرب، گروه خبر: عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از مخازن چمن به مخزن جمهوری شهر کرمانشاه آغاز شد تا با بهره‌برداری از این طرح، مشکل آب مردم جنوب شهر کرمانشاه پس از چند دهه مرتفع شود.

طی مراسمی که با حضور استاندار و مدیران حوزه آب کرمانشاه برگزار شد، عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از مخزن چمن به مخزن جمهوری کرمانشاه آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه درباره اهمیت این پروژه گفت: با بهره‌برداری از این طرح مشکل کم‌آبی و اُفت فشار مناطقی از جنوب و جنوب غربی شهر کرمانشاه ازجمله پردیس، بهار، زیباشهر، متخصصین، صدرا و غیره بعد از چند دهه رفع خواهد شد.

رضا داوودی جمعیتی که از اجرای این پروژه منتفع می‌شوند را بیش از 200 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه شامل دو هزار و 400 متر لوله‌گذاری بوده که برای تسریع در اجرای طرح، لوله‌ها از سراسر کشور تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه برای این طرح یک ایستگاه پمپاژ نیز درنظر گرفته شده، یادآور شد: ظرفیت پمپاژ این ایستگاه تا 400 لیتر در ثانیه است.

داووی از اعتبار 22 میلیارد تومانی درنظر گرفته‌شده برای این طرح هم یاد کرد که اکنون 10 میلیارد تومان آن تأمین شده و مابقی نیز به‌زودی تأمین خواهد شد و اظهار کرد: منابع مالی این طرح از محل اعتبارات تنش آبی تأمین شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه زمان درنظر گرفته‌شده برای اجرای این پروژه دو ماه است، اما تلاش می‌کنیم زودتر به بهره‌برداری برسد تا مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند که البته نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها برای صدور مجوزهای لازم هم هستیم.

استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه کرمانشاه یکی از شهرهای با مشکلات آبی فراوان بود، گفت: از همین رو با همکاری آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب طرح‌هایی برای تأمین و توزیع مناسب آب در شهر کرمانشاه درنظر گرفته شد که این طرح‌ها به‌صورت مستمر در جلسات هفتگی قرارگاه عملیاتی آب‌رسانی بررسی و پیگیری می‌شود.

بهمن امیری‌مقدم یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها را انتقال آب از مخزن چمن به مخزن جمهوری اعلام کرد که با ظرفیت پمپاژ 400 لیتر در ثانیه مشکل آب 200 هزار نفر از مردم جنوب و جنوب غرب کرمانشاه را رفع خواهد کرد.

امیری‌مقدم با اشاره به تلاش‌هایی که برای اجرای سریع‌تر این پروژه انجام شده، افزود: برای اینکه کار زودتر پیش برود، از شهرهای مختلف ازجمله اصفهان، بندرعباس و غیره لوله تأمین شده است.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر لزوم بهره‌برداری هرچه زودتر از این طرح، گفت: امیدواریم مردم از طعم و لذت خدمات دولت مردمی بهره‌مند شوند.

شناسه خبر 57581