شناسه خبر:57563
1401/4/21 08:40:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد گفت: درحال حاضر 14 روستای اسدآباد به‌صورت سیار با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

علی‌اکبر رحمانی اظهار کرد: از این تعداد چهار روستا زیر پوشش امور آب و فاضلاب شهرستان نبوده و منبع تأمین آب آن‌ها از طریق چشمه و قنات است و به‌واسطه کاهش بارندگی‌ها و اُفت سطح آب چشمه‌ها و قنات، این تعداد روستا به‌صورت دائم آب‌رسانی سیار می‌شوند.

وی با اشاره به ناپایدار بودن وضعیت آب شرب شهرستان، ابراز کرد: درحال حاضر چاه جدید آب شرب شهر اسدآباد حفاری شده و به‌زودی وارد مدار خواهد شد.

رحمانی تعداد چاه‌های آب شرب اسدآباد را 14 حلقه برشمرد و تصریح کرد: مردم باید باور کنند که کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر موجب خشک‌سالی در کشور شده و با تنش آبی مواجه هستیم؛ باید مصرف آب مدیریت شود و به رعایت الگوی مصرف توجه ویژه‌ای داشته باشیم‌.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و اُفت آب‌های زیرزمینی، اذعان کرد: براساس هشدار وزارت نیرو در سال جاری حدود 300 شهر در وضعیت تنش آبی قرار دارند که اسدآباد هم از این امر مستثنا نیست.

رحمانی تعداد روستاهای زیر پوشش امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد را 74 روستا برشمرد و گفت: 28 روستای اسدآباد نیز زیر پوشش امور آب و فاضلاب نیستند.

وی با اشاره به تنش آبی 14 روستای اسدآباد، یادآور شد: درحال حاضر قطعی برنامه‌ریزی‌شده آب در شهرستان از ساعت 23 شب تا پنج صبح بوده که این روال همچنان تا اطلاع ثانوی به قوت خود باقی خواهد بود.

اسدآباد در مصرف آب رکوردار و پُرمصرف‌ترین شهر استان بوده و بدمصرف‌ترین شهر همدان در استفاده از آب به‌شمار می‌رود.

شناسه خبر 57563