شناسه خبر:57560
1401/4/21 08:37:37

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین این اداره کل و شرکت شتاب‌دهنده همپیوند در راستای پشتیبانی از ایده‌های دانش‌بنیان به‌ویژه مرتبط با نیازهای توسعه‌ای استان منعقد شد.

«وهب مختاران» روز دوشنبه هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را توانمندسازی و شناسایی افراد خلاق و صاحب ایده از میان مهارت‌آموزان و مهارت‌آموختگان برشمرد.

وی اظهار کرد: حمایت و پشتیبانی از ایده‌های نوآورانه و فناورانه با رویکرد کارآفرینی و تربیت نیروی ماهر مورد نیاز، از دیگر اهداف تفاهم‌نامه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان تصریح کرد: با توجه به اهمیت توسعه منابع انسانی متخصص و ماهر و افزایش مهارت‌های نیروی کار در ارتقا کمی و کیفی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای (خدمات و محصولات) و همچنین مشارکت در انجام «طرح نخلستان» ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی که متناسب با رشته دانشجویانی که برای آن‌ها بازار کاری وجود ندارد، این طرح در مدت 6 ماه مهارت‌های فناوری اطلاعات (IT) را به آن‌ها آموزش می‌دهد.

مختاران فراهم کردن مکان برای برگزاری دوره‌های آموزشی و تسهیلگری و همچنین فضا و زیرساخت مورد نیاز برای استقرار شتاب‌دهنده طبق مقررات و قوانین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، نیازسنجی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه مهارت برای شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی را از تعهدات این اداره کل برشمرد.

وی تصریح کرد: ارزیابی و پذیرش متقاضیان صاحب ایده‌های کارآفرینی از میان مهارت‌آموزان و مهارت‌آموختگان، ارتباطات راهبردی با شرکت‌ها، سازمان‌ها و شبکه‌های مشتریان و جلب مشارکت رسانه‌ها، تبلیغات و بازاریابی غیر مستقیم برای استارت‌آپ‌ها، از اهم تعهدات شرکت شتاب‌دهنده همپیوند است.

استان همدان دارای 22 مرکز و شعبه دولتی و 198 آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

شناسه خبر 57560